Inspectoratul Școlar Județean Botoșani implementează proiectul POCU cu titlul ”Educație, egalitate, nediscriminare, normalitate” (E2N2), cod SMIS 153321, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară-Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității, Apel POCU/717/5/1/Reducerea numărului de comunități marginalizate (romă și non-romă) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității romă, prin implementarea de măsuri/operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC și are valoarea de 3808186,50 lei, fiind desfășurat între 15 septembrie 2021 și 31 decembrie 2023. Obiectivul general este reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune sociala în ZUM(zonă urbană marginalizată), prin dezvoltarea personală, dezvoltarea competențelor cognitive și culturale, cultivarea de valori și atitudini pentru creșterea performanțelor școlare, prin organizarea de activități de învățare formale și nonformale pentru 100 de elevi și 100 de părinți din teritoriul SDL (ZUM 1, ZUM 2 si ZUF) din municipiul Botoșani, complementare activităților didactice, pe o perioadă de 16 luni.
După șapte luni de activități intense și diverse, în cadrul cărora copiii au participat la: consiliere școlară individuală și de grup, consiliere pentru educație juridică, două cursuri aptitudinale (stabilite pe baza profilului aptitudinal) dintre cele zece oferite în cadrul proiectului, respectiv: arte plastice, actorie, dans modern, canto muzică ușoară sau populară, acordeon, jurnalism și comunicare, gastronomie, tenis sau fotbal, însoțite de servirea mesei calde la un restaurant de top din municipiul Botoșani, pentru deprinderea protocolului în astfel de ocazii, cursuri de bune maniere, ora de fericire, comportament în situații diverse și de risc, a venit și binemeritata vacanță.
Repartizați în două serii, în perioadele 24-29 iulie și 29 iulie-3 august, însoțiți de profesorii care sunt parte a echipei de implementare a proiectului, 93 de elevi care s-au înscris, au participat la activitățile specifice unei tabere școlare, la Sâmbăta de Sus, județul Brașov, unde au avut parte de experiențe inedite și cu adevărat memorabile. Timp de 6 zile, elevii au fost antrenați în jocuri, expediții, concursuri, excursii, activități culturale sau distractive, fiind împărțiți în grupe sau perechi, concurând și învățând în același timp să lucreze împreună ca o echipă, evidențiindu-și talentele, aptitudinile și fiind încurajați în permanență să se exprime liber și să se bucure de această experiență. Elevii noștri au fost în drumeție până la Mânăstirea Brâncoveanu, apoi la una din cele mai importante herghelii de cai Lipițani de la Sâmbăta de Jos, iar o zi întreagă a fost dedicată orașului care a deținut titlul de Capitală Culturală Europeană, în anul 2007. La Sibiu, copiii au aflat Povestea Calendarului, au vizitat Piața Mare, Piața Mică, Piața Huet, Podul Minciunilor, Grădina Zoologică și Complexul Muzeal Astra. La revenirea în tabără, elevii s-au bucurat în fiecare zi de jocuri, discotecă, iar în ultima seară, de focul de tabără, festivitatea de premiere, tortul taberei și artificii.
Proiectul își propune valorizarea potențialului intelectual, cultural și artistic al elevilor, orientarea și consilierea lor pentru integrare socio-profesională adecvată, conștientizarea problemelor și riscurilor, precum și a stereotipurilor și prejudecăților care le sunt asociate, astfel încât toate aceste riscuri să se diminueze, să crească imaginea și stima de sine, precum și gradul de interacțiune si de toleranță interetnică, promovarea interculturalității și diversității, obiective tot mai aproape de realizat, cu fiecare acțiune întreprinsă în cadrul proiectului, având sprijinul profesorilor și a întregii echipe de implementare, cărora le mulțumim.
Ne bucurăm că ”Educația și normalitatea sunt la putere!”
Manager proiect, Prof. Dr. Ada Alexandrina Macovei
Reprezentant legal al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Prof. Maria Cristina Bălăucă