Stagiu de observare al inspectorilor școlari din Botoșani la Académie de Rennes, din Franța – FOTO
În cadrul Proiectului de Acreditare prin Programul Erasmus+, acțiunea cheie 1 – KA1, Mobilități, Educație școlară (SCH), nr. de referință: 2022-1-RO01-KA121-SCH-000060615, al cărui beneficiar și coordonator consorțiu este Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în perioada 18-22.03.2024, s-a desfășurat Stagiul de observare al inspectorilor școlari din Botoșani la Académie de Rennes, Franța, o activitate de mobilitate în scop educațional.
Trei inspectori școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani au participat la Stagiul de observare de la Académie de Rennes, Franța, pentru a beneficia de activități de învățare inovatoare organizate de instituția gazdă, în vederea dezvoltării competențelor specifice privind proiectarea și realizarea inspecției școlare, a elaborării instrumentelor și metodelor specifice activităților de monitorizare, îndrumare, control, mediere și consiliere, a predării, atât în format fizic, cât și online, precum și a altor abordări educaționale inovatoare.
Conținutul activităților de mobilitate de grup s-a axat, de asemenea, pe dezvoltarea competențelor cheie ale participanților, pe dimensiunea programului privind incluziunea și diversitatea, tehnologia digitală.
„În timpul activităților din Franța, s-a realizat transferul de bune practici privind predarea online și dezvoltarea școlilor, s-au descoperit aspectele particulare cu privire la sistemul de învățământ francez, la formarea inițială și continuă a profesorilor, prezentarea specificului activității Academiei din Rennes în vederea identificării modalităților de realizare a inspecțiilor școlare atât în format fizic, cât și online, organizarea și desfășurarea examenelor naționale din Franța, diferite modalități de intervenție pentru prevenirea situațiilor de abandon școlar, integrarea și dispozitivele de sprijin pentru învățarea limbii franceze de către elevii migranți, vizite în unitățile de învățământ reprezentative pentru toate nivelurile de educație din Franța (grădinițe, școli primare, gimnazii, licee teoretice, tehnologice și profesionale), observarea activităților didactice, discuții pe temele proiectului, ateliere de lucru, prezentări, dezbateri, întâlniri cu profesioniști în domeniu, realizarea de documente de suport specifice.” a declarat Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.
Stagiul de observare a condus la transferul de bune practici în domeniul educațional, iar prin valorizarea și promovarea experiențelor pozitive se vizează stimularea creativității, inovației în scopul îmbunătățirii activității didactice și a rezultatelor elevilor din unitățile de învățământ botoșănene.