Diverse

SANATATE | Factori care distrug concentrarea

Telefonul mobil, site-urile de socializare, stresul sau oboseala sunt factori care ne distrag cel mai adesea atentia atunci cand suntem la serviciu. Invata sa ai grija de organismul tau, sa eviti stresul si sa te odihnesti suficient, dar si sa ai un program pe care sa il respecti cu strictete pentru a evita pierderea timpului la serviciu.

Iata principalii factori care ne distrag atentia:

Social Media. Lumea de astazi este plina de factori care ne distrug atentia. Unul dintre principalii vinovati este Social Media. Este usor sa intram in contact cu prietenii si sa ne distragem atentia de la munca pentru cateva ore.
Orice schimbare de status de pe facebook ne obliga sa intram in contact cu mai multe persoane, sa lasam comentarii si sa ne amuzam. Insa aceste lucruri ne intarzice munca si prelungeste timpul pe care il petrecem la serviciu.
Evita sa te loghezi pe site-urile de socializare atunci cand esti la serviciu. Daca nu rezisti tentatiei, inregistreaza doar in pauze si incearca sa nu petreci foarte mult timp.

Emailuri. Apar in inbox si necesita raspuns rapid. Emailurile sunt alti factori care ne distrag atentia si ne fac sa pierdem timp pretios. Chiar daca majoritatea mailurilor pe care le primesti la serviciu au legatura cu munca ta, ele distrag atentia de la ceea ce faceai. Dupa citirea si trimiterea unui mesaj simti ca ai nevoie de o pauza, ceea ce duce la pierderea timpul la serviciu.

Pentru a evita acest lucru, incearca sa iti fixezi anumite ore la care sa verifici mailul. Daca ai mesaje, raspunde imediat si intoarce-te la munca ta.

Telefonul mobil. Telefonul mobil este unul dintre factorii care alunga instant concentrarea. Sunetul produs este unul pe care foarte putini il ignora. Preluarea unui apel nu numai ca e pierdere de timp la serviciu, insa duce si la pierderea atentiei la ceea ce faceai.
La serviciu tine telefonul pe modul silentios si, la fel ca in cazul mailului, stabileste cateva ore la care sa verifici telefonul. Daca ai apeluri, insa nu crezi ca sunt urgente, asteapta pana ai o pauza sau cand pleci acasa pentru a reapela.

Plictiseala. Unele sarcini de la serviciu sunt mai interesante de cat altele. Cele plictisoare pot deveni rapid un factor care sa iti alunge concentrarea. Pentru cateva minute, vei dori sa faci altceva, sau pur si simplu sa te uiti pe geam.

Pentru a evita plictiseala, fa un pact cu tine: dupa fiecare ora de munca, fa si o scurta pauza, de 10 minute. Bea o cafea, ia o mica gustare sau fa o mica plimbare prin cladirea de birouri.

Stres. Atunci cand ziua de munca se anunta extrem de aglomerata este foarte greu sa iti pastrezi concentrarea. Stresul si teama ca nu vei termina totul la timp duc la pierderea concentrarii, dar si la dureri de cap si anxietate.
In astfel de situatii incearca sa reduci stresul. Ia lucrurile pe rand si nu te pierde in amanunte. Fa-ti un program pe care sa il respecti.

Oboseala. Oboseala ne face sa ne pierdem capacitatea de concentrare, chiar daca in jur nu sunt si alte surse de distragere a atentiei. Lipsa somnului duce de cele mai multe ori la oboseala si stres.
Este astfel indicat sa dormi cel putin 7 ore pe noapte. Incearca sa nu pierzi noptile din timpul saptamanii.

Sursa: www.sanatate.acasa.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page