Românii își pot plăti, de astăzi, facturile și diverse taxe direct la poștaș: „Pot achita instant cu cardul”
Compania Naţională Poşta Română, împreună cu CEC Bank şi Visa, au încheiat un parteneriat care permite plata serviciilor cu cardul la domiciliu, oriunde în ţară. Soluţia a fost deja testată cu succes, iar tehnologia este disponibilă în ţară începând de astăzi, 12 decembrie 2024, moment din care toţi clienţii Poştei, indiferent de localitatea în care se află, pot achita instant cu cardul atunci când poştaşul le livrează o factură.
Iniţiativa reprezintă un pas foarte important în procesul de digitalizare al României, în special în oraşele mici şi zonele rurale unde infrastructura critică pentru folosirea şi acceptarea plăţilor digitale a lipsit până acum.
Proiectul constă în implementarea aplicaţiei Soft POS/Tap to Phone Visa pe 7.000 de terminale mobile smart tip PDA (Personal Digital Assistant) cu care sunt dotaţi angajaţii poştali din toată România, astfel încât plăţile să devină mai simple şi accesibile chiar şi în zonele rurale sau mai puţin dezvoltate ale ţării. Aplicaţia Visa Tap to Phone transformă un smartphone sau un dispozitiv PDA într-un terminal POS, facilitând procesarea rapidă şi eficientă a plăţilor cu cardul. Astfel, prin intermediul dispozitivelor mobile, poştaşii vor putea colecta facturi de utilităţi, taxe poştale şi alte plăţi direct la domiciliul clienţilor. Totodată, angajaţii Poştei Române vor fi dotaţi şi cu imprimante mobile pentru a emite automat bon fiscal.
“Prin parteneriatul încheiat cu Visa şi CEC Bank, românii îşi vor putea plăti facturile venite prin poştaş direct la acesta. Cu ajutorul celor 7.000 de pda-uri achiziţionate de către Poşta Română reuşim să ajungem mai aproape de nevoile clienţilor noştri, transformând în mod real poştaşul într-un ambasador al digitalizării. Facilitatea de a plăti utilităţile, diverse taxe şi alte sume cu cardul direct la poştaş îi scuteşte pe clienţi de un drum la oficiul poştal şi va simplifica foarte mult relaţia cu Poşta, chiar şi în zonele mai puţin dezvoltate. În acelaşi timp, este un nou pas pe care îl facem spre digitalizarea completă a României şi incluziunea financiară a locuitorilor şi din cele mai îndepărtate şi izolate regiuni”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română, citat în comunicat.
Poşta Română este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52% din pachetul de acţiuni) şi Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acţiuni).