Deputatul liberal Cristian-Constantin Roman îl acuză pe premier, printr-o interpelare parlamentară, de încălcarea Constituției, de politizarea unor instituții cu încălcarea flagrantă a unor convenții internaționale și a unor norme de drept intern, precum și de încălcarea gravă a atribuțiilor de legiferare a Parlamentului României, prin suprapunerea unei ordonanțe de urgență, care nu-și justifică urgența, peste un proiect legislativ aflat în plină procedură de dezbateri parlamentare.
“Avem de-a face cu un Guvern care nu mai respectă nicio regulă, decât aceea a politizării și subordonării totale a tot ce mișcă în țara asta. Un astfel de comportament nu mai poate fi tolerat și toate aceste excese ale lui Victor Ponta trebuie sancționate”, declară deputatul Cristian-Constantin Roman.
Parlamentarul face referire la adoptarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 86/2014, privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale. El face trimitere direct la prevederile ordonanței repective prin care se înființează Agenția Națională pentru Inspecția Muncii și Securitate Socială, prin comasarea Inspecției Muncii cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială. Potrivit acestuia, ordonanța a fost adoptată cu încălcarea art, 115, alin (2) din Constituție, respectiv după încetarea aplicabilității legii de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanțe și cu încalcarea Convenției Organizației Internaționale a Muncii nr 81/1947, la care Romania este parte semnatară și care interzice subordonarea politică a instituțiilor de control. Ori, prin ordonanța respectivă, premierul tocmai își subordonează direct noua instituție creată, prin numirea la conducerea sa a unui preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie chiar prin decizie a prim ministrului. Prin nerespectarea unei norme de drept internațional la care România a achiesat, se încalcă principiul constituțional consfințit prin art. 11 alin(1) și (2) din Constituție. Totodată deputatul Cristian-Constantin Roman susține că respectivul act normativ (OUG 86/2014) a fost adoptat de Guvern contrar dispozițiilor Legii nr. 52 din 2003, privind transparenţa decizională în administrația publică, lege care obligă supunerea unui astfel de act normativ dezbaterii publice înainte de adoptarea sa.