POLITICA | Doina Federovici s-a luat de Relu Fenechiu, in legatura cu ruta de tren Botosani – Veresti!
Senatorul Doina Federovici a adresat astazi 7 mai 2013 o intrebare politica in sedinta senatului pentru ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vis-a-vis de subiectul “CFR Călători anulează trenurile care fac legătura între judeţul Botoşani şi Timişoara“.
VEZI MAI JOS INTREBAREA:
Adresată: Domnului RELU FENECHIU
Ministrul Transporturilor
De către doamna Senator: Doina Elena Federovici
Circumscripţia electorală: numărul 7
Colegiul electoral: numărul 1, judeţul Botoşani
Grupul parlamentar: PSD
Şedinţa Senatului din data de: 7.05.2013
Obiectul întrebării: CFR Călători anulează trenurile care fac legătura între judeţul Botoşani şi Timişoara
Stimate domnule ministru,
Pornind de la numeroasele sesizări pe care le-am primit la cabinetul meu parlamentar, probleme sesizate inclusiv în presa locală de cetăţenii judeţului Botoşani, cu privire la măsurile dispuse de CFR Călători, măsuri ce nu au nici o legătură cu serviciul public de transport călători pe care această companie îl asigură în România şi care destabilizează o întreagă reţea feroviară în regiunea de Nord – Est, vă rog să-mi răspundeţi la următoarea întrebare:
Care este raţionamentul prin care această companie şi-a permis să anuleze începând cu data de 15, respectiv 17 aprilie 2013, trenurile 5584 şi 5581 Botoşani – Vereşti şi retur pentru că raţionamentul economic nu poate fi luat în calcul fiind două trenuri ce nu duceau lipsă de călători ?!
Practic s-a anulat ramura de Botoşani – Timişoara – vagoanele directe, fiind întreruptă astfel legătura între Botoşani şi Ardeal. Locuitorii acestui judeţ suficient de sărac care vor să circule spre Ardeal trebuie în acest moment să găsească o soluţie pentru a parcurge cei circa 30 de Km până în Vereşti pentru a lua trenul spre Timişoara.
În timp ce pentru alte rute compania CFR Călători acordă reduceri de până la 50%, din preţul biletului iată că pentru botoşăneni această companie a găsit o soluţie drastică de această dată – să anuleze cele două trenuri.
În acest context vă rog să apreciaţi dumneavoastră domnule ministru dacă aceste măsuri sunt în concordanţă cu sporirea atractivităţii pentru o gamă cât mai largă de utilizatori, pentru păstrarea competitivităţii cu celelalte mijloace de transport pasageri şi dacă este asigurat accesul unui segment cât mai mare de pasageri spre gama unor astfel de servicii.
Ar mai fi de adăugat şi următorul aspect – tot aşa a fost anulat şi trenul Botoşani – Braşov cu ceva timp în urmă şi bineânţeles ca nu i-a păsat nimănui.
In speranta ca cele două trenuri care au fost anulate pe această rută şi care sunt absolute necesare pentru locuitorii judeţului care se deplasează spre Ardeal, vor fi repuse in circulatie solicit raspuns scris din partea dumneavoastra.
Anexez prezentei întrebări circulara CFR Călători nr. 151/21.03.2013 – Direcţia trafic – Serviciul Mersuri de Tren, prin care s-a dispus anularea acestor trenuri.
Cu deosebită consideraţie,
Senator,
Doina Elena Federovici
Buna ziua,
Felicitari pentru curajul d-nei senator de a pune asa, direct degetul pe rana deschisa de la Ministerul Transporturilor. Despre trenurile anulate putem vorbii foarte mult, daca ne intoarcem in timp cand a inceput scandalul “nasilor de tren” si m-ai in timp, cand au fost pusi sa intinda mana, ca totul a fost organizat si bine gandit sa cada vina pe cei care lua bani de la calatori; dar autorii morali sunt altii care este foarte greu de dovedit.
Toata lumea s-a bucurat ca a terminat cu “nasii”, dar nimeni nu s-a gandit ca vagoanele de calatori erau dotate cu camere de luat vederi … care au fost dezechipate de pe vagoane in momentul in care veneau din uzina… deci nasii daca stiau ca nu sunt camere de filmat pe vagoane, au fost siguri ca nu sunt prinsi. Dar de la cine au stiut si cine a dat acest ordin cu dezechiparea camerelor de luat vederi?… speram sa aflam de la organele competente cat de curand daca se vrea adevarul care este dureros; si pana aflam vor fi disponibilizati oameni competenti care nu au fost pe placul celor de la conducere ca nu au acceptat anumite jocuri de culise.
Rentabilizarea CFR nu se doreste dupa cum am aratat,… drep dovada cele aratate anterior si multe alte injosiri suportate de salariatii care doresc sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu din fisa postului.
Aceasta este mostenirea grea care o lasam copiilor nostri: DEZASTRUL si MINCIUNA.
Sper ca intr-o zi sa nu le fie rusine cu noi …
http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/10-000-de-ceferisti-pe-liber-de-la-1-iunie-93279