Scopul cursului a avut în vedere dezvoltarea de competențe și comportamente necesare pentru acceptarea, sprijinirea și promovarea diferențelor în societate precum și îmbogățirea cunoștințelor despre accesul elevilor cu oportunități reduse la educație.
În urma participării la acest curs cadrele didactice și-au însușit metode și tehnici prin care să poată rezolva probleme legate de incluziune în clasele multiculturale, să găsească soluții în vederea evitării excluziunii tinerilor defavorizați și să crească motivația și interesul în rândul elevilor prin tehnici si activități non-formale și instrumente de negociere și mediere în lupta împotriva excluderii elevilor cu oportunități reduse.
Prima zi a debutat cu cunoașterea participanților și schimburile interculturale prin intermediul metodelor non-formale: Carousel Method, Mission Impossible: Cuștural Challenges, Intrecultural Iceberg. In zilele următoare activitățile cursului au vizat însușirea de strategii de conștientizare a incluziunii sociale, cât și strategii de educație incluzivă pentru elevii cu oportunități reduse, având posibilitatea de a-și exersa abilitățile de mediator de conflicte prin jocuri și metode non-formale.