Noi precizări despre certificatul verde. Lista laboratoarelor care emit rezultate la testarea COVID-19 cu validare rapidă
Ministerul Sănătăţii şi DSU anunţă că, începând de joi, cele 132 de laboratoare autorizate la nivel naţional vor putea emite rezultate la testarea COVID-19 cu validare rapidă. În următoarea etapă, astfel de rezultate se vor putea emite la farmacii şi medicii de familie.
“În aplicarea Hotărârii de Guvern privind privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 9 decembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă comunică următoarele proceduri de lucru: La nivel naţional, cele 132 laboratoare autorizate vor putea emite, începând de mâine, 9 decembrie a.c., rezultate la testarea COVID-19 cu validare rapidă”, a anunţat Ministerul Sănătăţii.
În cea de-a doua etapă, reţeaua centrelor care vor putea emite rezultate cu validare rapidă va fi extinsă la nivelul farmaciilor şi medicilor de familie. În acest moment, ei pot efectua teste COVID-19 cu validare în 24 de ore, a arătat sursa citată.
Conform MS, operaţionalizarea întregii reţele de puncte de testare cu validare rapidă va fi realizată până la sfârşitul lunii.
Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a declarat, miercuri, că noul certificat verde va fi implementat pe suport electronic și va fi implementat temporar după o perioadă de trei săptămâni de creștere consecutivă a numărului de cazuri.
Principiile care vor sta la baza introducerii obligativității certificatului COVID: creștere de 3 săptămîni cu un indice de 1,5.
Acesta a spus că certificatul COVID nu va mai fi obligatoriu, „în momentul în care avem o perioadă de 3 săptămâni de descreștere, nu e condiționat de un anumit coeficient, dar trebuie să fie însoțită și de scăderea sub o anumită incidență cumulată în ultimele 14 zile. 1, această valoare a fost discutată”, a spus ministrul Sănătății.
„O să fie tot un certificat electronic pentru că nu avem cum să-l validăm în alt mod. Principiul este următorul: este un certificat temporar care este introdus după o perioadă de 3 săptămâni de creștere consecutivă cu un indice de 1.5 ori, o creștere medie cu acest indice.
De ce acest indice? Pentru că în vară începând cu data de 5 iulie am avut o astfel de creștere care a continuat timp de 16 săptămâni. Probabil că un astfel de document, probabil, trebuia introdus în luna august şi probabil că în relativ scurt timp am fi renunţat la el pentru că nu mai aveam situaţia nu mai aveam decesele.
Din păcate, atunci filozofia a fost puţin diferită şi în perioadă de creștere (n.r cazuri infectări) s-au introdus relaxări”, a precizat ministrul, la Antena3.