NATIONAL | O nouă afacere: Plăcuţele de înmatriculare, un alt mod de a băga mâna în buzunarul transportatorilor
Transportatorii şi-au întrerupt marţi protestele. După spusele lor, au făcut-o la insistenţele poliţiei. S-ar putea să fi contat acolo şi decizia Guvernului de a amâna suprataxa la motorină, dar revendicările tiriştilor sunt pe liste foarte lungi. Printre ele se află şi problema unor plăcuţe care ar trebui puse pe maşini. Guvernul se ascunde în spatele unei directive europene care ar cere acest lucru. Directiva cere, ca o posibilitate, dar nu obligă. Important este că plăcuţele respective se pot transforma într-o afacere.
Bruxelles-ul cere autorităţilor din ţările membre o gestionare a parcurilor auto comerciale. Acest lucru se poate face prin două modalităţi-document care să însoţească maşina sau o serie de plăcuţe pe care să fie înscrise datele despre maşinile de transport comercial.
În România, documentul poate fi cartea auto a maşinii, care include informaţii despre lungime, greutate, masa maximă admisă, lucruri pe care Guvernul de la Bucureşti vrea să le înscrie pe plăcuţe. Nici un alt stat membru al Uniunii nu îşi identifică mijloacele de transport comercial cu aceste plăcuţe ci, ca şi la noi, în UE acest lucru se face cu cartea de identitate.
Uniunea spune însă că plăcuţele pot apărea în ţările în care nu există încă un sistem centralizat. Romania are aşa ceva, şi totuşi Guvernul insistă pentru introducerea plăcuţelor. Motivul este cât se poate de simplu: generează bani. Dacă autorizarea se face de către Registrul Auto Român, tipărirea plăcuţelor poate fi o afacere pentru firme alese.
Conform publicaţiei Evenimentul Zilei, contractul de producere a plăcuţelor a fost câştigat de Marad Concept SRL, o firmă cu cinci angajaţi, care nu are aşa ceva trecut în obiectul de activitate. Firma ar avea însă ca partener în această activitate un alt nume abonat la contractele cu statul Vesta.
Pentru obţinerea plăcuţei se va face o măsurătoare a utilajului care va costa 200 de lei, plus tipărirea propriu zisă – 43 de lei, asta înseamnă aproximativ 55 de euro. La un parc de peste 500.000 de vehicule comerciale, înseamnă peste 27 de milioane de euro, bani confiscaţi inutil de la firmele de transport.
Sursa: www.digi24.ro