ImportantStiri

NATIONAL | “Lehamitea profesorilor îi contaminează pe elevi, care invaţă cu aceeaşi lehamite cu care li se predă“

Lehamitea profesorilor de a-si preda materia la clasa contamineaza elevul, care are aceeasi lehamite in a invata. Daca profesorul nu este atasat de materia lui, atunci de ce ar fi elevul atasat de materia respectiva? Apoi oricine poate deveni cadru didatic. Indiferent cate restante ai, prin care ai dovedit ca “te doare in cot de invatatura”, totusi tu primesti diploma de profesor. Acestea sunt cateva dintre explicatiile rezultatelor inregistrate de elevii romani la testul PISA 2012, a declarat pentru HotNews.ro Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei.

Rezultatele testelor PISA 2012 au fost publicate marti, 3 decembrie. Desi Romania nu mai ocupa ultimul loc in UE si rezultatele sunt in crestere, aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text si si pot rezolva doar exercitii de baza la Matematica. Studiul mai arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanta de toti ceilalti.

Citeste aici pe larg rezultatele studiului PISA 21012 privind starea educatiei la nivel mondial

Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro care sunt principalele cauze ale contraperformatei educatiei romanesti si de ce elevii romani sunt cel mai putin motivati sa invete, dintre toti elevii care au luat parte la cercetare.

Cele mai importante declaratii:

  • In sistemul romanesc de invatamant, pentru a deveni profesor – oricine poate sa se inscrie la departamentul de pregatire a personalului didactic la aceasta formare psiho-pedagogica si oricine primeste diploma de a fi profesor
  • Deci tu ai 3 examene picate la facultate, tu prin propriile tale performante ai aratat ca te doare in cot de invatatura si totusi tu primesti diploma de profesor.
  • Daca te uiti la diplomele de profesori pe care le primesc cei care absolva departamentul de pregatire a personalului didactic, sunt de 5 ori mai multi profesori decat e necesar in activitate
  • Daca tu predai materia cu lehamite, mereu plangandu-te de ce salariu mic ai, in loc sa predai cu entuziasm materia respectiva, contaminezi elevul si el are aceeasi lehamite in a invata
  • Invatamantul romanesc este irelevant, este lipsit de calitate, este ineficient si este inechitabil
  • Avem un invatamant care nu are calitate pentru ca se centreaza eventual pe cativa care au performante deosebite si majoritatea este abandonata sau neglijata.

Sursa: www.hotnews.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page