Stiri

NATIONAL | Dosarul „Fast & Furious“: 160 de ani de închisoare pentru 15 inculpaţi care furau din camioane în timpul mersului

Un număr de 15 inculpaţi din Bucureşti, Ilfov, Alba şi Hunedoara au fost condamnaţi la un total de 160 de ani de închisoare pentru furt cu consecinţe deosebit de grave, respectiv constituire şi aderare la un grup infracţional organizat. Gruparea are legături cu Clanul Cămătarilor din Bucureşti şi acţiona printr-o metodă inedită: fura marfă din camioane şi TIR-uri aflate în mers pe DN1 şi DN7.

Sentinţa a fost pronunţată în 1 noiembrie 2013 la Tribunalul Bucureşti şi poate fi contestată la Curtea de Apel. Doi inculpaţi au primit 5 ani de închisoare, restul fiind condamnaţi la pedepse între 10 ani şi 6 luni şi 12 ani şi 6 luni.
Liderii grupării au fost identificaţi ca fiind membrii familiei inculpatului Porumbiţă Santer, din comuna Afumaţi, judeţul Ilfov. De asemenea, un membru important al grupării era inculpatul Ion Dănuţ zis „Dan Jeg”, fost membru al Clanului Cămătarilor.
Gruparea fura bunuri din TIR-uri, în special pe DN1 şi DN7, în Sibiu, Vâlcea, Alba şi Hunedoara. Hoţii au fost filmaţi din elicopter, cum acţionau ca în filmul ”Fast & Furious”, cu mai multe maşini maşini. Una mergea în faţa TIR-urilor şi le încetinea, alta mergea în spate şi din ea se urcau hoţii în remorcă pentru a fura. Bunurile furate erau depozitate la domiciliul unui inculpat din Alba şi la o locuinţă închiriată în Hunedoara după care erau vândute în Piaţa Obor din Bucureşti.
Cea mai mica pedeapă, de 5 ani închisoare, a fost aplicată inculpaţilor Dorin Cristian Costache şi Muslem Florina pentru infracţiunea de sprijinire a unui grup infracţional organizat. Restul inculpaţilor au primit pedepse mari, pentru furt cu consecinţe deosebit de grave: 12 ani şi 6 luni de închisoare pentru Porumbiţă Santer şi Ioan Dănuţ, 11 ani şi 6 luni de închisoare pentru Porumbiţă Adrian, Badea (fost Porumbiţă) Pintea, Hărcău Florian Marian, Mate Marius Aurel, Dobre Nicolae, Iosif Viorel Ioan şi Curcă Remus, respectiv 10 ani şi 6 luni de închisoare pentru inculpaţii Năstase Florin, Măcelaru Remus, Muslem Wissam şi Nedea Ionel.
Inculpatul din Alba este Iosif Viorel Ioan. Acesta a pus la dispoziţia grupării locuinţa proprie din Pianu de Sus, pentru depozitarea mărfurilor furate din TIR-uri. Inculpaţii au primt pedepse cuprinse între 5 ani şi 7 ani şi pentru constituirea şi aderarea la un grup infracţional organizat, dar instanţa de judecată a aplicat în final pedepsele cele mai mari. Nouă dintre inculpaţi sunt în arest preventiv din 12 iunie 2012. Sunt judecaţi în stare de libertate: Muslem Wissam şi Muslem Florina, Iosif Viorel Ioan, Curcă Remus, Costache Dorin Ioan şi Nedea Ionel.
Cum acţiona gruparea infracţională
Potrivit rechizitoriului întocmit de procurori, cel care realiza efectiv urcarea pe capotă, abordajul autocamionului, tăierea sigiliilor şi forţarea uşilor din spate ale vagonului TIR în timpul mersului era Florin Marian Hărcău. Acesta se afla pe locul din dreapta faţă din autoturismul condus cu luminile stinse de către Porumbiţă Adrian şi era ţinut în hamuri special confecţionate de către Măcelaru Remus sau Dobre Nicolae. În acelaşi autovehicul, de obicei, se mai aflau pe bancheta din spate şi Pintea Badea şi Dănuţ Ion (acesta a participat la fapte până la data de 15 iunie 2012, cand a fost arestat pentru executarea unei pedepse în dosarul Clanului Cămătarilor, fiind înlocuit cu Nicolae Dobre) care realizau preluarea mărfurilor fragile pe bancheta din spate a autoturismului utilizat la abordaj.

În spatele acestui autovehicul circula de obicei un al treilea autoturism implicat, condus de Porumbiţă Santer însoţit de Dobre Nicolae cu rolul de a încetini orice maşină s-ar apropia din spate, pe acelaşi sens de mers, pentru a nu fi observată activitatea infracţională a grupării. De asemenea, în faţa autocamionului TIR circula întotdeauna un autoturism cu rol de antemergător, condus, de cele mai multe ori, de Năstase Florin, însoţit de către Curcă Remus. Aceştia monitorizau traseul în vederea evitării oricăror obstacole, reprezentate de către echipajele de poliţie, efectuând manevre de contra-filaj pentru a se asigura de reuşita operaţiunii, orbind cu farurile aflate pe fază lungă participanţii la trafic ce circulă pe sens opus, pentru a reduce viteza şi a evita astfel să observe ceea ce se întâmplă în spatele TIR-ului atacat.
Cel de-al patrulea autovehicul, de regulă o autoutilitară condusă de Mate Aurel Marius avea rol de preluare a bunurilor sustrase şi transport al acestora la locul de depozitare temporară, respectiv la locuinţa închiriată din municipiul Hunedoara ori la locuinţa lui Ioan Viorel Iosif din com Pianu. Ulterior, de aici bunurile sunt aduse spre capitală, cu ajutorul lui Muslem Wissam. Acesta se ocupa şi de comercializarea marfurilor, având două standuri în piaţa Obor, ori de către Ionel Nedea, care se ocupa cu comercializarea de bunuri furate şi de către alte persoane.

Citeste mai mult: adev.ro/mvsm29

Cel de-al patrulea autovehicul, de regulă o autoutilitară condusă de Mate Aurel Marius avea rol de preluare a bunurilor sustrase şi transport al acestora la locul de depozitare temporară, respectiv la locuinţa închiriată din municipiul Hunedoara ori la locuinţa lui Ioan Viorel Iosif din com Pianu. Ulterior, de aici bunurile sunt aduse spre capitală, cu ajutorul lui Muslem Wissam. Acesta se ocupa şi de comercializarea marfurilor, având două standuri în piaţa Obor, ori de către Ionel Nedea, care se ocupa cu comercializarea de bunuri furate şi de către alte persoane.
Monitorizare din elicopter
Gruparea a fost monitorizată cu ajutorul unui elicopter care a filmat operaţiuni de furt noaptea, în infraroşu. La dosar există înregistrări ale unor convorbiri telefonice purtate de inculpaţi în care se vorbeşte despre un posibil elicopter auzit de unii dintre aceştia.

Citeste mai mult: adev.ro/mvsm29

Un număr de 15 inculpaţi din Bucureşti, Ilfov, Alba şi Hunedoara au fost condamnaţi la un total de 160 de ani de închisoare pentru furt cu consecinţe deosebit de grave, respectiv constituire şi aderare la un grup infracţional organizat. Gruparea are legături cu Clanul Cămătarilor din Bucureşti şi acţiona printr-o metodă inedită: fura marfă din camioane şi TIR-uri aflate în mers pe DN1 şi DN7.

Citeste mai mult: adev.ro/mvsm29

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page