Stiri

NATIONAL | Cum ne păcălesc băncile. Protecţia consumatorului le-a dat 400 de amenzi în acest an.

O instituţie financiară din regiunea Olteniei a fost amendată cu 30.000 lei pentru “practici comerciale înşelătoare”, iar o alta din Bucureşti cu 40.000 lei “pentru nerespectarea prevederilor OUG 50 privind contractele de credit pentru consumatori”.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat 441 filiale de bănci şi IFN-uri în perioada 1 ianuarie 2012 – 31 august 2013, aplicând 424 amenzi în valoare de 3,64 milioane lei, potrivit datelor furnizate de instituţie la solicitarea Agerpres.

Printre cele mai mari amenzi care au fost acordate se numără două sancţionări de câte 80.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în procesul verbal de constatare a contravenţiei în judeţele Iaşi şi Satu-Mare.

Printre alte amenzi semnificative acordate de ANPC se numără o sancţiune în valoare de 40.000 lei acordată în Bucureşti pentru nerespectarea prevederilor OUG 50 privind contractele de credit pentru consumatori şi alta în valoare de 30.000 lei pentru practici comerciale înşelătoare, acordată de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Oltenia.

Potrivit reprezentanţilor instituţiei, ANPC a primit 6.084 de reclamaţii despre bănci şi IFN-uri. Cele mai frecvente aspecte reclamate au fost:

– nerespectarea clauzelor contractuale;

– neînscrierea în contractul de credit a tuturor comisioanelor;

– redactarea contractelor într-o formă necorespunzătoare;

– existenţa clauzelor abuzive;

– perceperea de comision de risc;

– neînchiderea conturilor solicitate;

– informare incompletă şi/sau incorectă;

– eliberare de card cu întârziere;

– blocare cont;

– modificare dată de plată scadentă;

– neeliberare document de stingere a obligaţiilor de plată;

– neeliberare grafic de rambursare;

– lipsa unei copii a contractului;

– refuz reeşalonare;

– mărire rată lunară de credit;

– popriri abuzive pe salariu/pensie;

– funcţionare defectuoasa ATM-uri;

– neacceptare monede la plata facturi la ghişeu;

– tratament preferenţial la ghiseu pentru clienţii băncii faţă de nonclienţi.

Din totalul reclamaţiilor ce vizau băncile şi instituţiile financiare nebancare înregistrate în perioada 2012-31 august 2013, aproximativ 40% dintre acestea s-au dovedit întemeiate în urma cercetării documentelor şi la operatorul economic controlat, precizează ANPC.

De asemenea, instituţia susţine că reclamaţiile pentru domeniul bancar sunt mai puţine în 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior şi că există o uşoară creştere pentru reclamaţii IFN-uri în 2013, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2012, fără a oferi însă alte date.

Sursa: REALITATEA.NET

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page