MUZICA | Festivalul Mărţişor Dorohoian începe săptămâna aceasta. Preselecţii: Joi, 1 martie. Vezi regulamentul!
Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Botoşani, cu sprijinul Consiliului Judeţean Botoşani, în colaborare cu Primăria Municipiului Dorohoi, Clubul Copiilor Dorohoi şi Casa Municipală de Cultură Dorohoi, organizează în perioada 02 – 04.03.2012 in Sala Teatrului Dorohoi, cea de-a XXIX-a ediţie a Festivalului-Concurs Naţional de Muzică uşoară romaneasca –,,MĂRŢIŞOR DOROHOIAN”.
Scopul Festivalului
Festivalul-Concurs Naţional de Muzică uşoară romaneasca – ,,MĂRŢIŞOR DOROHOIAN” 2012, are drept scop promovarea muzicii uşoare româneşti autentice, afirmarea şi lansarea tinerelor voci, stimularea de noi talente interpretative în vederea promovării lor în elita muzicii uşoare româneşti şi internaţionale.
Inscrierea în concurs:
Inscrierea se face pe bază de fişă, după modelul anexat, ce va fi trimisă pe adresa: Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Botoşani, str. Unirii nr. 10, Cod. Poştal 710233, Botoşani, sau fax: 0231-515448, e-mail:[email protected] sau direct în ziua şi la locul preselecţiei.
Preselecţia pentru Festivalul-Concurs Naţional de Muzică uşoară romaneasca –,,MĂRŢIŞOR DOROHOIAN”-2012, va avea loc în ziua de joi, 01.03.2012, începând cu ora 1600, în faţa juriului Concursului, la Sala Teatrului Dorohoi. Neparticiparea la preselecţie atrage după sine neparticiparea la concurs. Taxa de înscriere pentru concurenţi este de 50 lei nerambursabili, ce va fi achitată în ziua şi la locul preselecţiei. Cazarea, masa şi contravaloarea transportului pe timpul preselecţiei vor fi suportate de către concurenţi.
Desfăşurarea concursului
La concurs pot participa interpreţi de muzică uşoară, la trei secţiuni:
- – copii: cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani (maxim 4 persoane);
- – copii: cu vârsta cuprinsă între 9 -12 ani (maxim 4 persoane);
- – copii: cu vârsta cuprinsă între 12-15 ani (maxim 4 persoane);
- – tineri: cu vârsta cuprinsă între 15-30 ani (maxim 4 persoane).
Organizatorii îşi rezervă dreptul de a participa în concurs cu câte 5 concurenţi la fiecare secţiune (celelalte judeţe cu câte 4). In urma preselecţiei vor rămâne în concurs un număr de 30 – 50 concurenţi pentru toate categoriile de vârstă, stabiliţi de juriu.
Ordinea intrării în concurs se decide prin tragere la sorţi, dupa preselectie. Concurenţii trebuie să respecte întocmai precizările organizatorilor cu privire la intrarea în concurs şi repetiţii.
Repertoriul:
- Fiecare concurent va avea pregătite pentru preselecţie şi concurs 2 piese de muzică uşoară, din care una din repertoriul românesc (în concurs se va cânta obligatoriu piesa românească), preferabil, diferite din punct de vedere ritmico-melodic. Sunt admise şi compoziţii proprii.
- Acompaniamentul concurenţilor va fi asigurat prin negative ce vor fi înregistrate pe CD sau stick, în ordinea interpretării pieselor.
- Se consideră criterii de apreciere calitatea negativelor, calităţile vocal-interpretative, prezenţa-scenică, valoarea şi dificultatea repertoriului, originalitatea interpretării.
Desfăşurarea concursului:
- Concursul propriu – zis se va desfăşura în zilele de 02 – 03.03.2012, începând cu ora 1700, la Sala Teatrului Dorohoi, sub forma unor spectacole cu public. Fiecare spectacol-concurs va fi însoţit de recitaluri ale unor interpreţi consacraţi ai muzicii uşoare româneşti.
- In ziua de 04 martie 2012, va avea loc Festivitatea de Premiere şi Gala Laureaţilor.
- Laureaţii care nu sunt prezenţi la Gala de decernare a premiilor vor fi descalificaţi.
Juriul:
- Juriul are în componenţa sa personalităţi marcante ale muzicii uşoare româneşti, redactori Radio-Tv, personalităţi culturale locale. Deciziile juriului privind preselecţia, ordinea premiilor nu se contestă.
- Fiecare concurent va primi media notelor acordate de membrii juriului. Notele şi plasamentele finale sunt confidenţiale şi sunt făcute publice numai pe scena Galei Laureaţilor.
- Juriul concursului are latitudinea de a nu acorda unele premii, sau de a le redistribui.
Premiile concursului:
A. Secţiunea COPII (6-9 ani):
- – Premiul I – 400 RON
- – Premiul II – 250 RON
- – Premiul III – 100 RON
- – Premiul de debut – 100 RON
B. Secţiunea COPII (9-12 ani):
- Premiul I – 500 RON
- Premiul II- 300 RON
- Premiul III – 200 RON
- Trei menţiuni a câte – 100 RON fiecare.
C. Secţiunea COPII (12-15 ani):
- Premiul I – 500 RON
- Premiul II – 300 RON
- Premiul III – 200 RON
- Două menţiuni a câte 100 RON fiecare.
D . Secţiunea TINERI (15-30 ani) :
- Trofeul Festivalului MĂRŢIŞOR 2012 – 1.500 RON
- Premiul I – 1.000 RON
- Premiul II – 800 RON
- Premiul III – 600 RON
- Trei menţiuni a câte – 200 RON fiecare.
Se vor mai acorda şi alte premii oferite de sponsori. Sumele sunt impozabile. In cazul jurizării unor concurenţi de valoare egală, vor putea fi acordate premii ex-aequo. Tuturor concurenţilor participanţi li se vor acorda diplome de participare la Festival.
Dispoziţii finale:
Cheltuielile de transport vor fi suportate de către concurenţi.
Organizatorii asigură masa şi cazarea concurenţilor.
Cheltuielile privind organizarea şi desfăşurarea Festivalului Concurs, respectiv premiile, onorariile pentru colaboratori şi invitaţi, inclusiv pentru participanţi, prestările de servicii, cheltuielile pentru publicitate şi tipărituri, respectiv cheltuieli materiale, sunt suportate de către organizatori, categoriile de cheltuieli fiind stabilite în baza unui protocol încheiat. Fiecare concurent are dreptul la un însoţitor care va avea intrare liberă în seara de concurs.
Atenţionăm concurenţii care au obţinut premiul I la concursurile anterioare că nu mai au dreptul de a concura la aceeaşi categorie de vârstă, putând concura la categoria superioară, dacă îndeplinesc condiţiile de vârstă.
sursa: topromanesc.ro