AdministratieMunicipiu
MUNICIPIU | Primăria a cheltuit un miliard pentru un audit! Se pregătește înființarea unei noi societăți subordonate
În urma unui audit comandat de primarul municipiului Botoşani, la două dintre societăţile subordonate Consiliului Local, Urban Serv şi Locativa, au fost făcute publice şi primele rezultate. S-a umarit prin acest audit, spune edilul, eficientizarea cheltuirii banului public. Auditul comandat de Primărie a costat aproape un miliard de lei vechi.
”Locativa”, societatea care gestionează fondul locativ al municipiului Botoşani şi ”Urban Serv”, firma de salubrizare şi deszăpezire a oraşului, subordonate Consiliului Local, au fost supuse unui audit sever, spune primarul municipiului Botoşani, Ovidiu Portariuc.
Edilul, care a comandat auditul în urmă cu doi ani de zile prestigioasei firme Price Waterhouse Cooper’s, susţine că a luat această decizie pentru a eficientiza activitatea societăţilor, acestea fiind parţial subvenţionate din bugetul local. Totodată, primarul susţinea în momentul lansării auditului că se pierd foarte mulţi bani cu salarii prea mari şi prea mulţi angajaţi care nu sunt întotdeauna eficienţi.
După terminarea auditului, abia după un an de zile, şeful de la Primărie a făcut publice rezultatele şi acestea doar parţial şi la modul general. Se pare că auditorii au recomandat reducerea cheltuielilor de funcţionare şi în primul rând a celor de personal. Una dintre opţiuni ar fi fost comasarea celor două societăţi comerciale într-una singură, idee care nu a fost agreată însă.
”Această opţiune prezintă mai multe dezavantaje şi în viziunea consultantului. Sunt costuri de integrare, potenţial diferenţe culturale de integrare, ceea ce ar face munca foarte dificilă”, spune primarul Ovidiu Portariuc. Culmea, deşi s-a dorit o economie şi eficientizare, varianta aleasă de Primărie este înfiinţarea unei societăţi noi, pe lângă cele două deja existente, care paradoxal, să se ocupe de anumite sectoare ale activităţii acestora.
Edilul dă asigurări că este vorba de o comasare şi eficientizare a unor servicii care se dovedeau adevărate găuri negre financiare la Urban Serv şi Locativa. Apariţia acestei societăţi, anunţă şi disponibilizări atât la Locativa cât şi la Urban Serv,iar mulţi angajaţi nu se vor regăsi în noua organigramă.
”Acest centru de servicii e o soluţie modernă. Acesta va întruni toate aceste servicii şi nu va mai fi nevoie ca Urban Serv să aibă 7-8 contabili, Locativa încă 6, Modern Calor încă 5. Va fi dimensionată o structură optimă care va deservi toate societăţile. În urma realizării acestui centru de servicii se va stabili necesarul de personal. Va fi o nouă societate, centru de suport”, a adăugat edilul. Propunerea va fi pusă în practică după consultarea şi emiterea unei hotărâri de Consiliu Local în acest sens.
Citeste mai mult: adev.ro/n92iab