În data de 20 octombrie 2015, la sediul Agenției Municipale pentru Ocuparea Forței de Muncă din București, a avut loc testarea sistemului informatic StartPrepaid, la care au participat reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, ai partenerului național Soft Business Union, dezvoltatorul sistemului informatic StartPrepaid și dezvoltatorii sistemului informatic Card2.
Interconectarea celor două sisteme informatice facilitează procesul de înregistrare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă.
În prezent, sistemul informatic StartPrepaid este funcțional la nivelul întregii țări, în unitățile desemnate pentru prelucrarea datelor persoanelor în căutarea unui loc de muncă.
Sistemul va asigura mijloacele electronice necesare pentru emiterea, înregistrarea, stocarea, gestionarea și raportarea informațiilor referitoare la plata indemnizațiilor de șomaj către beneficiarii acestora. În perioada următoare, toate unitățile teritoriale vor dispune de scannere necesare funcționării sistemului informatic, în vederea transmiterii copiilor electronice ale actelor de identitate către entitățile din sistemul bancar, emițătoare de carduri.
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă împreună cu SC Soft Business Union SRL derulează, începând cu data de 06.01.2014, proiectul “Acțiunea: Prepaid! – Soluție de reformare și modernizare a serviciilor SPO prin implementarea unui sistem modern de plată a indemnizației de șomaj” cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN, prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 ” Investește în oameni” și se înscrie pe Axa prioritară 4 “Modernizarea Serviciului Public de Ocupare” Domeniul Major de Intervenție 4.1-„Întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.