LOCAL | Sentințe și citații comunicate pe e-mail
Tribunalul Botoșani a început să implementeze proiectul de comunicare cu cetățenii în format electronic.
Din această săptămână, cei interesați să primească în format electronic încheierile de ședință pronunţate în dosarele aflate pe rolul instanţei, trebuie să solicite acest lucru în scris. Cererea trebuie să cuprindă toate datele de identificare, inclusiv adresa de e-mail la care vor putea primi comunicările.
Pentru a veni în întâmpinarea celor interesaţi, conducerea Tribunalului a postat pe site-ul instituţiei şi modelul de cerere care trebuie completat, iar informaţiie vor ajunge doar la cei implicați în dosar.
Sistemul a fost implementat prima dată în județul Arad, în octombrie 2014, după ce noul Cod de procedură civilă, intrat în vigoare anul trecut, permite inclusiv citarea prin email.
Citațiile vor fi trimise părților prin email, iar cei implicați într-un proces își vor putea accesa, de acasă, dosarul pentru a-l studia.
Sistemul info-dosar avanajează atât instituția, care face astfel economie de hârtie, de taxe de timbru și de timp și cetățenii, care sunt scutiți de deplasarea la Arhive pentru studierea dosarelor.
Prin această modalitate, durata de soluționare a unui proces are șanse să fie redusă fantastic: scurtând timpii de corespondență, se scurtează și timpul scurs de la momentul depunerii unei cereri până la momentul primului termen.