Sistemul de educaţie din România oferă modele de bună practică ţărilor europene. Mai mulţi reprezentanţi din cadrul Agenţiilor Naţionale din Estonia, Italia, Spania și Polonia, studiază impactul proiectelor finanţate din fonduri europene asupra orientării şcolare şi profesionale dar şi metodele de bună practică din fiecare ţară participantă.
Timp de 4 zile, reprezentanţi din cadrul Agenţiilor Naţionale din Estonia, Italia, Spania și Polonia, studiază, la Botoşani, impactul proiectelor finanţate din fonduri europene asupra orientării şcolare şi profesionale dar şi metodele de bună practică. Vizita de studiu “ Viitorul începe astăzi: practici de orientare şcolară şi profesională » esteorganizată în cadrul unui priect Erasmus+ de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei și Formării Profesionale din România, cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani.
“Încercăm să aducem împreună specialişti în educaţie, din ţări europene şi din instituţiile noastre, tocmai pentru a împărtăşi din propriile experienţe, pentru a discuta despre ce înseamnă provocări astăzi în educaţie şi a vedea în ce măsuri găsim soluţii comune, şi astfel de soluţii se găsesc, de regulă, prin colaborări” a declarat Mărioara Ene, din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei și Formării Profesionale din România.
“Este o modalitate pentru profesori de a deveni directori prin examen, ceea ce e diferit de ceea ce se întâmplă în Spania, şi asta e un lucru bun, e un exemplu de situaţie cu care nu m-am mai întâlnit până acum” a spus Maria Isabel Rodriguey Martin, din Spania.
“Suntem aici să învăţăm modele de bună practică şi am aflat deja câteva. În şcoala în care predau există cazuri de abandon şcolar şi am aflat aici câteva modalităţi pe care nu le ştiam de a preveni abandonul şcolar, implicând familiile elevilor. Am aflat, de exemplu, că în România, pentru elevii din medii defavorizate, există programe de sprijin, le oferiţi gustări sau mese gratuite şi sprijin financiar pentru suţinerea familiilor pentru ca acestea să îşi trimită copiii la şcoală ” a declarat Rosa Linda Di Marzo din Italia.
“Se vor dezbate probleme de educaţie, cum ar fi orientarea şcolară şi profesională, o temă extrem de importantă în asigurarea calităţii în educaţie şi în realizarea tinerilor noştri” a spus prof. Mihaela Huncă, inspectorul şcolar general al IŞJ.
Inspectoratul Şcolar Botoşani este al doilea din ţară selectat pentru rezultatele înregistrate în urma aplicării proiectelor cu finanţare europeană. O astfel de vizită a mai avut loc doar în Hunedoara.