LOCAL | Lucrări de întreţinere şi modernizare pe drumurile naţionale botoşănene – FOTO
După 40 de ani de lipsă a lucrărilor de modernizare pe cea mai mare parte a drumurilor naţionale din Botoşani şi după ce judeţul a ajuns celebru pentru singurul drum naţional de pământ din ţară, se poate spune că s-au deschis şantiere pe cele mai importante artere.
Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi a prezentat marţi dimineaţă primarilor din estul judeţului, subprefectului Gelu Ţigănucă şi celor doi parlamentari al căror program le-a permis prezenţa la Mitoc, toate şantierele deschise pe drumurile naţionale botoşănene. Senatorul Doina Federovici şi deputatul Tamara Ciofu au dat asigurări că lucrările vor avea sprijinul parlamentarilor şi în bugetul de stat al anului 2016.
Drumul de pământ acum este de piatră
Cel mai mare dintre şantiere îşi propune modernizarea drumului naţional DN 24C Rădăuţi Prut – Manoleasa, lucrare aflată în plină desfăşurare, executantul fiind firma MAX PRORUTE din Satu Mare. „S-au alocat până acum 10.000.000 de lei, din valoarea totală de 22.000.000, cu tot cu TVA şi am ferma convingere că la rectificarea bugetară se va aproba şi diferenţa de bani, astfel încât să dăm şi un al doilea ordin de lucrări.”, a explicat Ovidiu Laicu. Directorul drumarilor din Moldova a detaliat ceea ce se lucrează în prezent, platforma drumului naţional şi primul strat de balast fiind realizate 100%. S-a turnat şi 70% din al doilea strat de balast, în timp ce nivelul de piatră spartă şi şanţurile s-au realizat în proporţie de peste 30%.
Emanuel Goga, reprezentantul firmei de construcţii gestionează pe artera botoşăneană, de aproape 36 de kilometri, un parc auto de 33 de maşini de transport şi alte utilaje, un personal de 60 de muncitori şi specialişti, termenul avansat pentru finalizarea primului strat asfaltic fiind sfârşitul acestei toamne.
Inel rutier în interiorul judeţului
Celelalte şantiere din judeţ, prezentate de directorul DRDP Iaşi, vizează realizarea unui inel rutier care să faciliteze accesul între principalele oraşe, pe direcţile punctelor cardinale ale judeţului, traseul fiind Botoşani -Dorohoi – Darabani – Rădăuţi Prut – Ştefăneşti – Botoşani. Lucrările, în valoare totală de peste 40 de milioane de lei urmăresc, pe lângă modernizarea din N-E-ul judeţului, realizarea de covoare asfaltice şi tratament dublu invers pe traseele Botoşani-Dorohoi, Botoşani-Ştefăneşti şi Dorohoi-Darabani.
Drumul spre Iaşi, în acest an, beneficiază de covoare asfaltice, consolidări şi noi documentaţii
Una dintre cele mai aşteptate modernizări de drum naţional pentru botoşăneni este cea de pe Botoşani-Târgu Frumos. Specialiştii sunt nevoiţi să refacă, însă, studiul de fezabilitate, expertiza tehnică şi proiectul, deoarece de la data când documentele au fost realizate au trecut prea mulţi ani, conducătorii anteriori ai Regionalei de Drumuri considerând că lucrarea de modernizare nu este de mare importanţă, scoţând-o astfel de la finanţare.
„Avem bani alocaţi pentru realizarea documentaţiei. Cca 300.000 de lei vor acoperi actualizarea expertizei, S.F. şi PT. În aproximativ patru luni vom avea documentele, ceea ce înseamnă că în 2016 vor putea începe lucrările şi aici. Se va face o modernizare asemănătoare cu cea de pe drumul Botoşani-Suceava, cu extinderea carosabilului acolo unde se va permite.”, a declarat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul DRDP Iaşi.
Artera spre Iaşi beneficiază în prezent de o lucrare de consolidare-versant în valoare de 13 milioane de lei, aceasta fiind aproape de finalizare. Locaţia este în zona Băluşenilor, iar specialiştii au trebuit să realizeze aici un sistem de drenare a apelor care să subtraverseze drumul naţional. Recepţia lucrărilor a fost anunţată pentru luna viitoare.