Primăria Municipiului Botoșani a lansat o aplicație prin intermediul căreia cetățenii orașului pot trimite în timp real petiții care vizează probleme existente în municipiu.
Botoșani City Report este o aplicație gratuită pentru telefonul mobil sau tabletă, care permite cetățenilor să transmită on-line sesizări către Primăria Botoșani, ulterior petițiile fiind direcționate către compartimentele de specialitate sau direct către primar. Costurile cu această aplicație s-au ridicat la 13.700 de lei.
“Este o aplicație prin care dorim să ținem legătura cu cetățenii pentru a transmite problemele din oraș. Această aplicație a fost dezvoltată pentru sistemele de comunicații cu sistem de operare android. Este nevoie de o conexiune online pentru a putea fi transmise petițiile, iar cel care trimite petiția are un status în timp real cu ceea ce s-a întâmplat cu petiția pe care a trimis-o. Avem și un câmp special unde vom introduce principalelel activități și evenimente ale municipalității astfel încât cetățenii să fie informați și prin acest mijloc electronic. Intenționăm să dezvoltăm această aplicație, ]n anul 2016, și pentru sistemele de comunicații cu IOS pe IPhone și IPad“, a explicat viceprimarul Cosmin Andrei.
“Este mult mai ușor pentru noi când primim în timp real semnalarea unor probleme edilitare. Sper ca aplicația să se bucure de succes și cât mai mulți botoșăneni să o descarce, să o aibă pe telefoanele mobile”, a spus primarul Ovidiu Portariuc.
Aplicația este funcțională pe dispozitive mobile de tip smart-phone sau tabletă pe care rulează sistemul de operare Android, putând fi descărcată din Google Play căutând “Botoșani City Report” sau oricare dintre aceste trei cuvinte. Cei care vor alege această modalitate de a transmite petiții către Primărie vor trebuie să se identifice cu nume, prenume și numărul de telefon. Utilizatorii care folosesc aplicația pot vizualiza starea atât a petițiilor proprii cât și a celor transmise de alți utilizatori, dacă acestea nu sunt private. Stările în care se poate afla o petiție sunt: înregistrat (petiția a fost preluată), în așteptare (petiția este în lucru) și rezolvat (petiția a fost soluționată).