Nova Apaserv a declanşat o campanie de debranşare a abonaţilor de la case care înregistrează datorii istorice. Nu mai puţin de 15 abonaţi sunt pe lista rău platinicilor, unii chiar şi cu 55 de facturi neachitate şi restanţe de peste 5.000 de lei.
“Am început o campanie de debranşări, prin care s-au emis în ultimele trei săptămâni un număr de 771 de somaţii, în proporţie de 70% aceste somaţii au fost onorate de clienţii noştri, fiind achitate 350.000 de lei din restanţele respective. Dar a rămas un număr de clienţi care nu au înţeles să achite sumele respective şi aceşti clienţi vor fi debranşaţi începând de astăzi.
Sunt 15 clienţi care vor fi debranşaţi, astăzi începem cu trei clienţi, pentru că necesită lucrări mai ample de debranşare, lucrările respective vor fi efectuate în colaborare cu Direcţia Operaţională. Aceşti clienţi au debite între 2.000 şi 5.500 de lei, asta însemnând de la 20 la 55 de facturi neachitate, dar numărul de somaţii şi numărul de acţiuni întreprinse împotriva acestor clienţi este impresionant. Sunt clienţi care au primit şi şase- şapte dosare, au câte două dosare pe cereri de valoare redusă şi urmează şi dosare cu titlu executoriu“, spune Cristian Romanovschi, directorul comercial al Nova Apaserv.
Pentru început operaţiunea vizează cinci adrese de pe străzile Pod de Piatră, Zimbrului, Vornic Boldur, 1 Decembrie şi Victoriei. Primii trei au rămas deja fără apă. Echipele de intervenţie au excavat în faţa porţilor, înafara proprietăţilor sau au sistat alimentarea din curţile oamenilor. Unii dintre proprietari sau chiriaşi, după caz, au spus că nu ştiu ce au de plată sau că nu s-au uitat vreodată pe facturile primite de la Nova Apaserv.
Aşa cum arată starea imobilelor, unele vile în toată regula, bine întreţinute, datornicii nu par să aibă o situaţie financiară care să nu le permită să plătească apa. Uni i nu au apometre şi plătesc la pauşal, adică 6,33 lei/mc/pers./lună.
Familia Zorilă, care a acumulat un debit de circa 2.000 de lei, locuieşte într-o vilă. Când a văzut că muncitorii SC Nova Apaserv SA au început operaţiunile de debranşare, o femeie care iniţial a negat că ar fi proprietara, ulterior a spus că va plăti în rate, după care a dispărut.
Familia Lăeşu are 37 de facturi restante despre care o femeie din locuinţa de pe strada Victoriei a spus că nu ştie, dar pe care le-a găsit imediat ce muncitorii au intrat cu aparatura pentru debranşare.
Operaţiunile de debranşare vor continua şi în zilele următoare. Abonaţii cu restanţe pot evita aceste situaţii doar dacă achită debitul integral plus jumătate din costul mutării căminului de pe proprietate pe domeniul public.
La această dată, SC Nova Apaserv SA are de recuperat 13 milioane de lei de la abonaţii din judeţul Botoşani.
8,5 milioane reprezintă datoriile abonatilor de la blocuri, jumatate dintre ei fiind actionati in instanţă penru recuperarea debitelor. Unitatea are, în prezent, 5.800 de dosare în instanţă, 900 fiind întocmite în acest an.
10, 4 milioane lei au de platit abonaţii din municipiul Botoşani. Cea mai mare sumă, 8,5 milioane de lei, reprezintă datoriile populaţiei de la blocuri, 1,1 milioane lei au de plătit abonaţii de la case, 432.000 de lei au de plată agenţii economici iar instituiile publice 210.000 lei.
Din Dorohoi Nova Apaserv are de recuperat 1, 7 milioane lei, de la Darabani 172.000 lei de la Săveni 353.000 lei iar de la Ştefăneşti 509.000 lei.
One Comment