Local

LOCAL | Apel pentru şcoală! Autorităţile statului trebuie să se implice mai mult în îmbunătăţirea relaţiei elevi-şcoală

O serie de situaţii mal mult decât îngrijorătoare, ajunse în atenţia Instituţiei Prefectului, arată că autorităţile statului trebuie să se implice mai mult în îmbunătăţirea relaţiei elevi-şcoală. Numărul mare de situaţii cu risc de abandon şcolar reieşit în urma unei monitorizări realizate de specialiştii Instituţiei Prefectului, refuzul liceenilor ce nu s-au înscris la examenul de bacalaureat sunt aspecte ce reflectă o ruptură în comunicarea dintre elevi, dascăli şi alte instituţii cu rol în şcolarizarea tinerelor generaţii.

În luna mai, 53 de copii din comuna Albeşti erau în risc de abandon şcolar, o parte dintre aceştia nemaitrecând pe la clasă de aproape doi ani. Alţi 17 minori de la şcolile 2 şi 3 sunt într-o situaţie similară, iar cele două semnale de alarmă pot indica un fenomen grav la nivelul judeţului.

În aceste condiţii reprezentanţii Instituţiei Prefectului fac un apel către toţi factorii implicaţi în atragerea copiilor pe băncile şcolii să se implice efectiv şi, în urma unei diagnoze pe întreg judeţul, să ia măsuri urgente pentru revenirea la normal.

„Este o situaţie critică. Solicităm ca echipele de intervenţie de la nivel local dar şi judeţean să programeze acţiuni şi etape concrete pentru a interveni. Mediatori şcolari, asistenţi sociali, reprezentanţi ai primăriilor trebuie să se deplaseze pe teren pentru a discuta cu fiecare familie care are copii ce nu ajung la şcoală. Relaţia dintre profesori şi elevi este cu siguranţă deficitară în aceste cazuri şi fac un apel, în acest sens şi la conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean.”, este semnalul de alarmă tras de subprefectul Gelu Ţigănucă.

Ultimele informaţii provenind din direcţia sistemului de educaţie botoşănean vor fi discutate în întâlnirile ce urmează a fi convocate de către Instituţia Prefectului în perioada imediat următoare.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page