Anul trecut, peste 230.000 de oameni din județul Botoșani au ținut liniile de urgență ocupate inutil, în timp ce alții așteptau să fie salvați. Din cele 320.500 de apeluri, 75% au fost false, potrivit informațiilor furnizate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) care administrează numărul unic de urgență 112.
239.899 de apeluri nu au avut nicio urgență și doar 80.650 de botoșaneni au cerut justificat ajutorul la numărul 112.
Mai mult de jumătate au fost direcționate către Serviciul Județean de Ambulanță (58,60%), 22% către Poliție, 17,11% către ISU și SMURD și 2% către Inspectoratul Județean de Jandarmi.
La nivelul întregii țări, în 2014 au fost recepționate 16.434.007 apeluri la 112, din care mai mult de 10 milioane, respectiv 65,72% au fost false.
CE ESTE O SITUAŢIE DE URGENŢĂ ?
ESTE O SITUAŢIE DE URGENŢĂ
atunci când se impune intervenţia Poliţiei, Pompierilor şi Salvării pentru a salva
v i a ţ a, p r o p r i e t a t e a şi m e d i u l.
Pentru a putea aprecia corect dacă o situaţie este de urgenţă, cetăţeanul trebuie să răspundă la următoarea întrebare:
„Este nevoie de asistenţa IMEDIATĂ a Poliţiei, Pompierilor sau a Salvării pentru a salva viaţa, proprietatea sau mediul?”
Daca răspunsul este DA, atunci se formează 112 şi se comunică operatorului Centrului de preluare a apelurilor de urgenţă ceea ce s-a întâmplat sau urmează să se întâmple.