Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Botoșani a acordat o atenție deosebită elevilor cu cerințe educaționale speciale și a asigurat locuri distincte în unitățile de învățământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unități de învățământ, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă, cu respectarea prevederilor legale privind constituirea formațiunilor de elevi, pentru integrarea individuală a elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES).
Promovarea posibilității de înscriere pe locuri speciale a elevilor cu cerințe educaționale speciale a avut un impact pozitiv, în acest an înregistrându-se 31 de cereri de candidatură pe locurile speciale alocate elevilor cu CES în învățământul profesional de stat și 17 elevi au optat pentru învățământul liceal de stat.
Astfel, 17 elevi cu CES au fost repartizați la licee, formă de învățământ de zi, profil Real (3 elevi), profil Umanist (6 elevi), profil Servicii (2 elevi), profil Tehnic (2 elevi) și profil Resurse naturale și protecția mediului (3 elevi). Elevii cu CES care au participat la repartizarea în învățământul liceal de stat au fost repartizați în unități de învățământ precum: Colegiul Economic ,,O. Onicescu” Botoșani, Colegiul Tehnic ,,Ghe. Asachi” Botoșani, Colegiul Național ,,Gr. Ghica” Dorohoi, Liceul Pedagogic ,,N. Iorga” Botoșani, Liceul Teoretic “Gr. Antipa”, Liceul ,,Regina Maria,, Dorohoi, etc.
În învățământul profesional de stat, au fost repartizați, în ședința publică de ieri, 07 iulie 2022, un număr de 21 de elevi. Au absentat de la ședința publică 5 elevi, dar aceștia pot participa la repartizare și în a doua etapă. Elevii au optat pentru unități de învățământ precum: Colegiul Tehnic ,,Ghe. Asachi” Botoșani, Liceul ,,Al. Cel Bun,, Botoșani, Liceul Tehnologic ,,Dimitrie Negreanu” Botoșani, Liceul ,,Dimitrie Cantemir,, Darabani, Liceul Tehnologic ,,Al. Vlahuță,, Șendriceni, etc.
Candidații de etnie rromă au participat tot ieri, 7 iulie 2022, la ședința de repartizare pe locurile alocate distinct pentru aceștia, în unitățile de învățământ profesional. Trei elevi rromi au fost repartizați în învățământul profesional, 4 elevi rromi au fost admiși în învățământul vocațional ( 2 elevi la Liceul de Artă ,,Ștefan Luchian,, Botoșani și 2 elevi la Liceul Pedagogic ,,N. Iorga” Botoșani)
De asemenea, în aceeași zi, a avut loc și repartizarea computerizată în liceele de stat a candidaților pe locurile speciale pentru rromi, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere. Astfel, 35 de elevi rromi au fost repartizați în liceele și colegiile din municipiul Botoșani, municipiul Dorohoi, sau licee din orașele Săveni, Flămânzi.
Listele elevilor declarați admiși pe locurile suplimentare alocate elevilor cu CES/rromi pot fi consultate și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, la Secțiunea Admitere Licee și școli profesionale, sau accesând link-ul https://isjbotosani.ro/categorie/elevi-si-parinti/admitere-licee-si-scoli-profesionale.
În urma ședinței publice de ieri, dar și urmare a repartizării computerizate, un număr de 80 de elevi au fost alocați pe locurile speciale, atât în învăţământul liceal de stat, cât și în învățământul profesional.
Felicităm, pe această cale și pe cei doi elevi cu performanțe deosebite la olimpiadele naționale care au fost admiși în învățământul liceal de stat pe locurile speciale alocate olimpicilor și le dorim tuturor să aibă ani de liceu plini de rezultate bune și experiențe frumoase!