INTERNATIONAL | H&M îşi lansează propriul program “Rabla”. Din februarie, ia hainele vechi şi oferă vouchere pentru altele noi
Grupul suedez H&M va începe din luna februarie să colecteze haine vechi, iar în schimbul acestora clienţii vor primi vouchere pe care să le folosească la achiziţia de produse noi H&M, scrie agenţia de presă Thomson Reuters, citată de Ziarul Financiar. Această iniţiativă urmează a fi lansată la nivel mondial, pe toate cele 48 de pieţe pe care este prezent retailerul.
“Începând cu luna februarie 2013 clienţii vor putea să doneze hainele vechi, folosite, în magazinele H&M din toate cele 48 de pieţe unde suntem prezenţi”, potrivit anunţului companiei. Orice articol de îmbrăcăminte, indiferent de brand şi starea, sa va fi acceptat, iar clienţii vor primi în schimbul lui un voucher.
Produsele colectate vor fi apoi preluate de I:Collect, o companie cu acoperire mondială, care are ca obiect de activitate recliclarea produselor. După preluare, acestea vor fi transportate la o fabrică de sortare din Germania. Materialul produselor va putea fi folosit ulterior fie pentru realizarea altor haine, drept cârpe de curăţenie sau pentru materialele izoliere din industria auto.
H&M a anunţat că tone de textile sunt aruncate în fiecare an deşi 95% dintre haine ar putea fi refolosite.
Pe piaţa locală H&M este prezent din 2011 şi deţine o reţea de 22 de magazine, scrie Ziarul Financiar.