Stiri

INTERNATIONAL | Ce mai pregătesc cei de la Dacia? Românii ar putea avea parte de o surpriză peste două săptămâni

Peste 250 de expozanţi plătesc câte 90 de euro pe metru pătrat
Cele şase hale ale Salonului Internaţional al Automobilului de la Geneva, care se întind pe o suprafaţă totală de 110.000 metri pătraţi se pregătesc să găzduiască peste 250 de expozanţi. Organizatorii pretind de la fiecare expozant 110 franci elveţieni / metru pătrat, echivalentul a circa 90 de euro, dacă vor stand în hală sau 55 franci elveţieni / pe metru pătrat dacă vor stand în aer liber. Paritatea euro/franc elveţian este de 1,22. În medie, un stand al unui producător important de automobile (BMW, VW sau Renault) poate ajunge chiar şi la 2.000 de m². În istoria participărilor sale la Salonul Auto de la Geneva, Dacia a avut standuri între 100 şi 200 de m².

1.280.000 de franci elveţieni doar din bilete
O altă sursă importantă de venit pentru organizatorii Salonului Internaţional al Automobilului este reprezentată de publicul vizitator. Dacă în anii trecuţi numărul vizitatorilor a oscilat între 500.000 şi 700.000, în 2014, organizatorii se aşteaptă ca peste 800.000 de oameni să treacă pragul complexului expoziţional Palexpo din Geneva. Un tichet de intrare pentru un adult costă 16 franci elveţieni, echivalentul a 13 euro.

Copiii între 6 şi 16 ani şi pensionarii trebuie să achite 9 franci elveţieni, iar pentru grupurile de minim 20 de persoane un tichet costă 11 franci elveţieni/individ. Astfel, la un simplu calcul reiese faptul că organizatorii Salonului Internaţional al Automobilului pot încasa doar din bilete aproape 1,3 milioane de franci elveţieni. Cei care vor să meargă la Geneva trebuie să ştie că organizatorii au pregătit trenuri speciale care vor face legătura între aeroport şi complexul expoziţional. De asemenea, vor exista 13 zone de parcare în jurul Palexpo. Acolo vor fi disponibile 5.600 de locuri de parcare în timpul săptămânii şi peste 10.000 de locuri în week-end. Programul de vizitare va fi de luni până vineri de la 10:00 la 20:00, iar sâmbătă şi duminică de la 9:00 la 19:00.

Salon de referinţă pentru Dacia
Producătorul de automobile de la Mioveni a reuşit să impresioneze plăcut asistenţa din Elveţia aproape la fiecare participare, şi asta chiar dacă nu a avut un stand de dimensiuni generoase sau hostese sexy – aşa cum obişnuiesc în special reprezentanţii mărcilor italiene, Fiat, Ferrari sau Alfa Romeo. Dacia a atras atenţia prin câteva modele de un real success lansate la Geneva: Duster (2010), Lodgy (2012) şi noul Logan MCV (2013).

13 euro este preţul unui bilet la Salonul de la Geneva pentru un adult

  • Salonul Auto de la Geneva a debutat în 1905, dar în perioadele 1907 – 1923 şi 1939 – 1947 evenimentul a fost suspendat din cauze economice, dar şi din pricina celor două războaie mondiale
  • Noul Logan a fost cel mai bine vândut model Dacia în România în 2013, cu 10.101 unităţi. Pe locul doi s-a clasat noul Sandero (inclusive Stepway), cu 4.707 unităţi, iar podiumul a fost completat de Duster, cu 4.647 de unităţi
  • Franţa este ţara unde Dacia a vândut cel mai bine în 2013, respectiv 93.803 unităţi. Pe locul doi se află Germania, cu 47.162 de unităţi, iar pe poziţia a treia se află Algeria, cu 37.290 de unităţi

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page