Important

Intarzierile cumulate ale trenurilor in 2010: Romania – 5 ani si 3 luni, Japonia – 36 de secunde

Compania Nationala CFR Calatori va primi de la Guvern o stergere a datoriei acumulata in ultimii ani, prin conversia in actiuni. Iata cateva date despre CFR:

 

Guvernul va anula datoriile CFR SA de la finele anului trecut catre buget, in suma de 3,99 miliarde lei (aproximativ 917 milioane euro) prin conversia in actiuni, care vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic actionar.

Stergerea datoriilor va fi efectuata prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica, releva un proiect de ordonanta de urgenta.

La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere.

CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar International, iar neadoptarea acestei masuri in regim de urgenta ar impiedica indeplinirea obiectivelor stabilite in acordul cu institutia financiara internationala, se mentioneaza in proiect.

Date despre CFR Calatori

Potrivit unui raspuns al Companiei CFR Calatori, la solicitarea StirileProTV.ro, pe parcursul anului 2010, trenurile au avut intarzieri medii de 5 minute.

Indicatorul utilizat pentru evaluarea parcursului trenurilor este „tren/km”. Intarzierea medie a unui tren la 100 km parcursi a fost de aproximativ 3 minute.

In fiecare zi au fost puse in circulatie 1.534 de trenuri, fiecare din­tre acestea inregistrand un timp mediu de intarziere de pana la 5 minute, adica 7.670 de minute/zi. In 2010 trenurile de calatori au in­tar­ziat 46.659 de ore, adica 1.944 de zile, ceea ce inseamna 5,3 ani.

Pentru toate caile ferate din lume, insa, Japonia poate fi considerata “modelul suprem” in materie de management si eficienta. Potrivit raportului pe 2010 al Central Japan Railway Company, intarzierile totale cumulate pe anul respectiv ale celebrelor trenuri Shinkansen au fost de circa 36 de secunde.

Intarzierea medie acceptata in cazul japonezilor este de 0,5 minute pe tren, pe parcursul unui an, potrivit datelor oficiale.

Related Articles

One Comment

  1. Acest articol cuprinde și mult adevăr, dar este şi tendenţios. Şi asta încă din titlu! Pentru că nu poţi face comparaţie între cai pursânge şi boi! Noi nu avem cai pursânge! Noi avem doar
    boi! Autorul compară doar întârzierile trenurilor Shinkansen, trenuri de mare viteză, aparţinând unei singure companii, cu totalitatea întârzierilor tuturor trenurilor de persoane de la noi. Dar nu ne spune autorul că Central Japan Railway Company este doar una din cele 6 companii feroviare japoneze principale! Şi anume cea care, după criteriul lungimii reţelei, se află pe locul 4! De ce nu a comparat autorul boii noştri cu boii lor?! Că au şi ei! Din aproape 19000 de km, doar aproximativ 2000 sunt pentru trenurile Shinkansen. Restul de km sunt operaţi de cele 6 companii principale, JR Hokkaido, JR East, JR Central, JR West, JR Shikoku, JR Kyūshū, şi de compania de marfă, JR Freight, prin subsidiare de genul JR East Group şi altele. În afară de cele 6 mai sunt 16 “Major sixteen private railways”. Apoi alte 6 “Semi-major six private railways”. Şi încă vreo 100 (una sută!) “Other private and third sector railways”!!! Rugaţi-l pe onor autorul să facă un pic de cercetare, nu doar să caute senzaţionalul şi să compare boii cu boii, nu boii cu navele spaţiale! Oricum, întârzierile la noi există şi sunt datorate, în principal, subfinanţării aplicate în mod voit de toate guvernele de după 1990.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page