AccidentImportant

EVENIMENT | 33 de ani de la CEL MAI GRAV accident rutier din Romania! 48 de persoane au murit la Hutani in anul 1980 – FOTO

Astazi se implinesc 33 de ani de la cel mai grav accident rutier inregistrat in Romania. “Podul celor 48 de cruci” este si acum martor al acelei tragedii.

Pe 29 Iunie 1980 in apropierea localitatii Hutani, jud Botosani, pe soseaua numita “Soseaua mortii” au murit 48 de persoane in urma rasturnarii unui autobuz intr-o mlastina de aproximativ 5 metri adancime.

In total, autobuzul de 40 de locuri era incarcat cu 83 de oameni din care 48 au murit si 35 au fost raniti. Pe locul accidentului sunt acum amplasate 48 de cruci. Atat a mai ramas de la cumplitul accident.

” Autobuzul venea de la Falticeni, a trecut prin Suceava, iar pe portiunea dintre raul Siret si localitatea Hutani, a facut explozie la roata dreapta fata, s-a rasturnat pe o parte si nu se mai vedea. Oamenii care au fost la geam au reusit sa iasa la suprafata datorita geamurilor care s-au spart la impactul cu apa, iar ceilalti s-au inecat. Eu eram la aproximativ 300 de metri si am auzit bubuitura. Am reusit sa trag la mal vreo 16 persoane in viata si 30 de persoane inecate. A sarit in ajutor si un om de la Bucecea, care era un bun inotator si a mai scos o parte din cadavre. Stateam pe autobuzul scufundat, am ridicat mainile si nu se vedeau decat degetele la suprafata apei.DSCF0291

De la Botosani, au venit pompierii si militarii. Tot atunci, au venit doua macarale, secretarul general de la Suceava si cel de la Botosani. Urma sa mai ajunga si Ceausescu. Locul accidentului a fost incercuit pana a doua zi, cand a mai fost gasit cadavrul unui baietel din Catamarasti. Familiile au fost despagubite cu 25 de mii de lei(vechi) de catre stat “, a declarat Podaru Ghita, unul dintre salvatorii tragicului accident.

S-a dat ordin ca autopsiile sa nu se mai faca, trupurile victimelor fiind ingropate inexplicabil de repede. Rudelor li s-a permis sa monteze doar niste cruci.

Sunt persoane care au scapat de moarte pentru ca nu au vrut sa urce in autobuz, desi aveau bilete, cum ar fi cazul Prof. dr. Emil Horomnea de la F.E.A.A Iasi. Acesta a si povestit intr-una din cartile sale de contabilitate, cum a fost la un pas de urca in autobuzul groazei. Nu a urcat pentru ca erau prea multe persoane care se calcau in picioare. A plecat din Suceava cu cineva cu masina, iar cand a ajuns la Hutani a fost martorul celui mai tragic accident rutier din Romania.

DSCF0279  DSCF0280

DSCF0297

DSCF0298

DSCF0267 DSCF0269 DSCF0272 DSCF0274 DSCF0275 DSCF0277

Related Articles

8 Comments

  1. am fost in acel autobuz, nici astazi nu am uitat de acel cumplit accident… inca ma intreb de ce am scapat tocmai eu…si nu acel tanar de vreo 10-11 ani care statea langa mine !!!! au trecut atatia ani, si nu am reusit sa scap de acele cosmaruri!!! Dumnezeu sa i odihneasca pe cei ce au ratacit in acele ape reci!!!

    1. Sigur nu minti?Mai sunt persoane care le place sa se bage in seama si spun ca si ele au fost implicate in unele accidente mediatizate.Sper sa nu minti ca e pacat mare.

      1. Copile, ce am simtit eu,si ce am vazut… nu va putea nimeni sa-mi puna la indoiala aceste lucruri.ca nu ma crezi, e partea a 2 -a .. nu vreau sa sap, vreau sa las asa cum e … destul sunt chinuit de “amintiri”

  2. Dumnezeu să-i ierte pe cei care au murit în acest groaznic accident printre care și mama mea și cuscra dar de ei nu sa vorbit deloc sa încercat să nu se facă epoca de aur de râs!

      1. da am nu mai mult doar 64 de ani nu crezi e treaba ta dar nu doresc la nimeni și nici ție să treci prin ce au trecut cele 48 de familii.

  3. Pentru Dan eu cred acel domn care spune ca a fost în acel autobuz am stat de vorbă cu sase persoane care au supravețuit.

    1. alexandru…. ceea ce ai scris …

      “Pentru Dan eu cred acel domn care spune ca a fost în acel autobuz am stat de vorbă cu sase persoane care au supravețuit.

      sincer, nu inteleg ce ai vrut sa spui!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page