Educatie

EDUCATIE | Statutul Elevului a mai trecut peste un hop!

Statutul Elevului a fost aprobat de către Comisia Juridică a Ministerului Educației Naționale, acesta fiind cel mai important document al Consiliului Național al Elevilor care include drepturile și obligațiile tuturor elevilor din învățământul preuniversitar.

Acest document a fost elaborat şi votat în unanimitate de către Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor în luna aprilie 2013. Au urmat încercările de aprobare, însă, din anumite motive, aceasta a fost amânată, urmând o perioadă de revizuire. Forma finală a fost acceptată zilele acestea de către Comisia Juridică a Ministerului Educației Naționale, în momentul de față acesta aflându-se în dezbatere publică pe platforma suport a Consiliului Elevilor, Wedu.ro. Elevii înmatriculați într-o formă de învățământ preuniversitar sunt așteptați să-și exprime opinia cu privire la acest document, prin adăugiri sau amendamente, în perioada 5-24 iunie 2014, prin intermediul platformei educaționale Wedu.ro (www.wedu.ro).

Statutul Elevului cuprinde toate drepturile, libertăţile şi datoriile elevilor prevăzute de legile din România şi de legislaţia internaţională, precum și toate aspectele legate de activitatea școlară și extrașcolară a beneficiarilor actului educațional. Acceptul Comisiei Juridice reprezintă un pas important în finalizarea procesului de emitere a tuturor documentelor ce ţin de buna funcţionare şi implementare a Legii Educaţiei Naţionale, Statul Elevului fiind considerat suportul pe baza căruia instituțiile de învățământ preuniversitar își pot elabora Regulamentul Intern de Organizare și Funcționare.

Consiliul Naţional al Elevilor se bucură, în demersul său, de sprijinul Ministerul Educaţiei Naţionale, alături de Federaţia Sindicatelor Libere din Învățământ şi de Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page