Educatie

EDUCATIE | Simularea pentru clasele a XI-a și a XII-a începe luni

Începând din 3 martie, elevii claselor a XI-a şi a XII-a susţin simulări la nivel naţional ale examenului de BACALAUREAT.

Elevii de clasa a XI-a vor avea de susţinut probe scrise de simulare la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică şi istorie. Potrivit Ministerului Educației Naționale (MEN), elevii de clasa a XI-a vor fi evaluaţi din materia parcursă până la data susţinerii testului.

“Modelul de examen va fi pilotat cu subiecte parcurse în primul semestru din clasa a XI-a. Este important ca elevii să se familiarizeze cu atmosfera de examen şi modelul de subiecte. La anul (2015 – n.r.), când aceşti elevi vor fi în clasa a XII-a, vor a avea a doua simulare, de data aceasta cu subiecte din programa de bacalaureat. Din punct de vedere didactic, considerăm că este importantă această analiză, pentru că vedem nivelul de pregătire pentru două discipline. Este un avantaj pentru elev, chiar dacă materia respectivă nu face parte din programa de bacalaureat”, a declarat anterior ministrul Educaţiei.

BACALAUREAT 2014 EDU.RO. Pentru proba de limba şi literatura română, din conţinuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada interbelică, perioada postbelică, curente culturale/literare românești în context european – conținuturi asociate competenței specifice 3.2; interpretări și judecăți de valoare exprimate în critica și în istoria literară – conținuturi asociate competenței specifice 4.3; autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Elevii de clasa a XII-a: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

La proba de limba şi literatura română, pentru simulare, sunt exceptate următoarele conținuturi: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; perioada postbelică – conținut asociat competenței specifice 3.2; autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Vezi în continuare conţinuturi pentru simularea examenului de Bacalaureat pentru elevii de clasa a XII-a pentru matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Ca şi în cazul simulărilor de Evaluare Naţională, rezultatele obţinute de elevi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptarii unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit ministerului, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.

Sursa: www.romaniatv.net

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page