Calitatea în educație este tema unui proiect european care se desfășoară, în aceste zile, în câteva unități de învățământ, în prezența partenerilor din Turcia.
O delegaţie din Regiunea Kutahya- Turcia, formată din opt reprezentanţi ai instituţiilor partenere, participă la cea de- a patra reuniune de lucru din cadrul proiectului Comenius Regio “Implementing Benchmarking on School Improvement”, implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean, în colaborare cu parteneri locali, respectiv Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”, Centrul de Excelenţă pentru Tinerii Capabili de Performanţă Botoşani, Societatea de Ştiinţe Matematice din România.
Proiectul este realizat cu fonduri de la Comisia Europeană, în cadrul Programului Sectorial Comenius și are drept scop identificarea de strategii şi instrumente de evaluare a calităţii în educaţie, introducerea şi diseminarea informaţiilor referitoare la sistemul de Benchmarking, instrument managerial utilizat pe scară largă în domeniul afacerilor, implementat de curând în ţări precum SUA, Marea Britanie sau Turcia.
“Vom disemina informaţii în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ românesc şi în particular sistemul de învăţământ botoşănean”, a spus Mihaela Huncă, inspectorul general al ISJ Botoşani.
În cadrul reuniunii de lucru, care are loc în perioada 9-13 februarie, vor avea loc schimb de informaţii cu privire la cele mai bune practici în procesele educaţionale între cele două regiuni, prin activităţile care se vor desfășura în unităţileşcolare incluse în sistemul de Benchmarking: Colegiul Naţional “A.T. Laurian”, Şcoala Gimnazială nr. 17, Liceul Teoretic “Nicolae Iorga”, Liceul “Alexandru cel Bun”, Palatul Copiilor Botoşani.
Sunt programate întâlniri cu elevii şi profesorii, prezentări, diseminare şi schimb de bune practici în derularea proiectelor europene, schimburi culturale. De asemenea, delegația va efectua o vizită la Universitatea “A.I Cuza” Iaşi, împreună cu specialişti în educaţie şi cadre didactice universitare.
“ Am avut ocazia să vorbim despre sistemul nostru de educaţie, şi am găsit că sunt şi lucruri în comun, referitoare la numărul de elevi, numărul de instituţii. În momentul de faţă, sistemul educaţional din Turcia trece prin nişte reforme privind schimbările din învăţământul primar. Sunt şi asemănări, dar şi deosebiri”, a spus unul dintre reprezentanţii delegaţiei din Turcia.
Inspectorul general al ISJ Botoşani a primit de la turci o plachetă inscripţionată cu numele proiectului.