EDUCATIE | Noi schimbari in educatie: Se modifica admiterea la liceu
Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a declarat, vineri, ca metodologia pentru admiterea la liceu a fost modificata si ca examenele din anul scolar 2013-2014 vor urma noua schema.
Pricopie a anuntat ca, la admiterea la liceu, ponderea notelor din clasele 5-8 va conta de acum in proportie de 25%, in timp ce media obtinuta la examenele de la Evaluarea Nationala va avea o pondere de 75%, in timpul sedintei Guvernului pentru noul an scolar.
Pana in prezent ponderea celor doua medii era de 50%. Ministrul Educatiei a mentionat ca celelalte examene, inclusiv Bacalaureatul, se vor desfasura ca pana acum, nefiind nicio modificare inmetodologia acestora.
Pricopie a explicat ca s-a luat aceasta decizie pentru ca diferentele intre media notelor din gimnaziu si media de la Evaluarea Nationala erau foarte mari, chiar si de 4, 5 sau 6 puncte.
“Evaluarea la clasa are un grad de subiectivism extrem de ridicat. Am gasit o scoala unde media tuturor elevilor din 5-8 era de 8,04, in timp ce media obtinuta de aceeasi elevi la Evaluarea Nationala a fost de 2,72. Si sunt mai multe exemple. Se va face o evaluare in aceste scoli. Avem un numar foarte mare de elevi care nu au luat 5 la Evaluarea Nationala, respectiv 34.000”, a lamurit ministrul Educatiei.
Premierul Victor Ponta a completat afirmatia lui Pricopie, spunand ca au existat scoli unde “se dadeau note foarte mari in clasa si intrau la liceu elevii slab pregatiti, iar cei mai bine pregatiti nu intrau la acel liceu”.
Decizia vine in urma analizei datelor inregistrate la finalul clasei a VIII-a, care au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala se arata intr-un comunicat al Ministerului Educatiei, remis vineri Ziare.com.
Astfel, cele mai multe situatii (59,52% din unitatile de invatamant) releva diferente de 2 pana la 2,5 puncte intre felul in care au fost evaluati elevii pe parcursul gimnaziului si media de la evaluarea nationala a acestora.
“Aceasta ruptura intre cele doua tipuri de evaluare a fost identificata in 25 de judete: Iasi, Sibiu, Brasov, Arges, Giurgiu, Bacau, Constanta, Dambovita, Maramures, Alba, Vaslui, Bistrita-Nasaud, Mehedinti, Salaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Calarasi, Botosani si Ialomita.
In alte 6 judete (Valcea, Mures, Timis, Hunedoara, Caras-Severin, Olt) diferentele sunt si mai mari, depasind 2,5 puncte. O situatie considerata acceptabila, respectiv un raport de 1,5 pana la 2 puncte intre mediile pe ciclul gimnazial si cele la Evaluarea Nationala, se inregistreaza in judete precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzau, Galati si Neamt (reprezentand 21,42% din totalul unitatilor de invatamant, la nivel de tara) “, se arata in documentul institutiei.
Numai Bucurestiul si judetul Braila inregistreaza un raport normal intre evaluarea la clasa si Evaluarea Nationala, dar reprezinta doar 4,76% din totalul judetelor. O situatie ingrijoratoare o reprezinta si faptul ca 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Nationala, nu au reusit sa obtina minim 5.
Toate unitatile de invatamant unde diferentele de notare sunt mari sau unde numarul de elevi cu medii de promovare a fost scazut vor fi monitorizate in mod constant.
Sursa: ziare.com