Evaluarea Naţională devine un examen de care se ţine cont în măsură cât mai mare. În acest an, nota de la concursul pe care îl vor susţine absolvenţii clasei a opta va avea o pondere de 80% la admiterea de la liceu, relatează Digi24.
Un nou an, noi schimbări în Educaţie. Din această vară, media obţinută la Evaluarea Naţională va conta în proporţie de 80% la admiterea în liceu.
„Iniţial procentul era 50% – 50%, apoi era de 75% şi de anul acesta de 80%”, spune Marian Banu, purtător de cuvânt ISMB Bucureşti.
Profesorii spun că această măsură a venit după ce în repetate rânduri s-a observat o diferenţa majoră între notele obţinute de elevi în anii de şcoală şi cele de la Evaluarea Naţională.
„Există diferenţe, uneori notabile, între media claselor V-VIII şi media de la Evaluarea Naţională. Foarte rar invers! Deci este clar că ceva trebuie reglat. Ceva trebuie reglat în sensul de a deplasa centrul de greutate pe Evaluarea Naţională la un anume moment”, adaugă Marian Banu, purtător de cuvânt ISMB Bucureşti.
În timp ce multe cadre didactice susţin că acest exament reprezintă cea mai bună metodă pentru că un elev să între la liceul dorit, experţii în educaţie sunt de cu totul altă părere! Ei spun că împărţirea liceelor după preferinţe dăunează, atât sistemulul de învăţământ, cât şi adolescenţilor.
„În Finlanda diferenţa dintre şcoli, în ceea ce priveşte calitatea nu este deloc mare. Aşadar, oriunde ţi-ai duce copilul eşti sigur că are parte de oportunităţi educaţionale adecvate. În Romnia nu avem asta. Avem câteva licee, unele care au o medie absurdă, din punctul meu de vedere. Adică să ai că ultima medie 9,80…pentru mine este absurd”, afirmă Tincuţa Apateanu, consultant educaţional.
Şi totuşi, pe 2 mai, toate unităţile de învăţământ – fie că sunt licee sau şcoli profesionale – sunt obligate să îşi afişeze ofertele de şcolarizare, pe profiluri, domenii şi calificări profesionale. Apoi, de la jumătatea aceleiaşi luni vor fi programate şedinţe de instruire cu părinţii şi elevii
„Sunt modele de subiecte pe site-ul Ministerului Educaţiei şi sunt foarte importante pentru că nu diferă structural fundamental de la un al la celălalt şi mai recomandăm părinţilor un lucru: să nu studieze doar subiectele dar şi baremul de corectare”, spune Marian Banu, purtător de cuvânt ISMB Bucureşti.
Profesorii cred că elevii ar trebui să acorde o importanță deosebită acestui examen, care în bună parte le poate schimbă viaţă.
„Este un examen important în viaţă pentru că marchează traiectoria viitoare a elevului. Este admiterea în învățământul liceal. Este o etapă importantă în devenirea acestui elev în viaţă”, precizează Marian Banu, purtător de cuvânt ISMB Bucureşti.
„Având în vedere că avem un sistem educaţional în care învăţământul obligatoriu este până în clasa a X-a inclusiv, părerea mea este că până atunci nu ar trebui să existe niciun fel de Evaluare Naţională. După încheierea învăţământului obligatoriu, da”, afirmă Tincuţa Apateanu, consultant educaţional.
Anul trecut, la Evaluarea Naţională 25% dintre elevi au luat note mai mici de 5, în timp ce notă maximă au obţinut-o doar 253 de elevi.
sursa: Digi24