EducatieImportant

EDUCAȚIE | Modele de subiecte pentru elevii care vor susține Evaluarea Națională și Bacalaureatul în anul 2018

Elevii de clasa a VIII-a și de clasa a XII-a care vor participa în anul 2018 la Evaluarea Națională și examenul național de Bacalaureat au la dispoziție, începând de miercuri, 1 noiembrie, modele de subiecte în vederea pregătirii celor două examene. Elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), modelele de subiecte sunt disponibile pe site-ul subiecte2018.edu.ro.

Modelele de subiecte pentru Evaluarea Naţională au fost construite în funcție de trei cerinţe: formulare clară, precisă şi în strictă concordanţă cu programele de examen, nivel mediu de dificultate și posibilitatea de a fi rezolvate în 120 de minute.

Modelele orientative de subiecte/biletele de examen/pachetele de fișiere pentru Bacalaureat 2018 au fost concepute în concordanţă cu programele în vigoare ale examenului, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea de analiză, de sinteză, de generalizare şi de abstractizare a candidaților. De asemenea, vizează cuprinderea echilibrată a materiei studiate, solicitându-se demonstrarea competenţelor prevăzute în programele de examen, respectiv încadrarea în timpul prevăzut de metodologie pentru rezolvarea sarcinilor de lucru. Comparativ cu anul 2017 nu au fost operate modificări în structura subiectelor.

Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) este instituția din subordinea Ministerului Educației specializată în evaluare educaţională, având ca atribuţii, printre altele, asigurarea coordonării ştiinţifice şi profesionale a sistemului de examene din învăţământul preuniversitar. În același timp, CNEE îi revine elaborarea subiectelor pentru probele de examen, respectiv elaborarea de metodologii, proceduri şi regulamente pentru organizarea şi desfăşurarea examenelor şi evaluărilor în învăţământul preuniversitar.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page