Diverse

DIVERSE | (P) Motoarele cu combustie internă – de la A la Z

Marea majoritate a vehiculelor (autoturisme și vehicule comerciale) care sunt vândute astăzi sunt echipate cu motoare cu ardere internă. Site-ul Rexbo.ro va oferta toata noutatile pentru a asigura buna functionare a acestei tipologii de motoare. 

Dezvoltarea dinamică reală a tehnologiilor informaționale este, de asemenea, tipică pentru zona auto. Tehnologia de control autonom mută automobilele în categoria robotului mobil. Vehiculele robotizate mobile autonome, împreună cu noile posibilități oferite datorită serviciilor de mobilitate, îmbunătățesc nu numai confortul, ci și siguranța transportului. În zilele noastre, aplicarea tehnologiei omogene de aprindere prin compresie a încărcăturii reprezintă un progres mare în domeniul antrenării cu ardere internă, luând în considerare standardele de emisii din ce în ce mai riguroase. 

Un motor cu ardere internă este clasificat ca motor termic . Se numește intern, deoarece arderea amestecului aer-combustibil are loc în interiorul motorului, într-o cameră de ardere, iar unele dintre gazele arse fac parte din noul ciclu de ardere.

Practic, un motor cu ardere internă transformă energia termică a amestecului de combustibil aer-combustibil în energie mecanică . Se numește 4 timpi, deoarece este nevoie de 4 timpi pentru ca pistonul să execute un ciclu complet de ardere. Numele complet pentru un motor care alimentează o mașină de pasageri este: motor cu combustie internă cu 4 pistoane cu piston , prescurtat ICE (Motor cu ardere internă).

Pistonul se deplasează în interiorul cilindrului de la BDC(Centrul Dead Bottom) la TDC. Camera de ardere este volumul creat între piston, chiulasă și blocul motor atunci când pistonul este aproape de TDC (Top Dead Center).

Un ciclu complet al motorului pentru un ICE în patru timpi are următoarele faze (curse):

-admisie

-comprimare

-putere (expansiune)

-epuiza

O lovitură este mișcarea pistonului între cele două centre moarte (partea de jos și de sus).

Acum, că știm care sunt componentele unui ICE, putem examina ce se întâmplă în fiecare cursă a ciclului motorului.

Pentru a avea un ciclu complet de combustie (motor), pistonul trebuie să efectueze 4 timpi. Aceasta înseamnă că un ciclu al motorului face două rotații complete ale arborelui cotit (720 °).

Singura lovitură care produce cuplul (energie) este cursa de putere , toate celelalte consumă energie.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page