DIVERSE | GOOGLE vrea să urmărească utilizatorii în viaţa de zi cu zi: Noul sistem prin care gigantul internetului ştie unde te afli şi ce cumpărături faci
Urmărirea persoanelor în mediul on-line este un subiect controversat, însă se pare că GOOGLE testeză un sistem care urmăreşte oamenii în lumea reală. Potrivit informaţiilor, mecanismul testat de GOOGLE urmăreşte persoanele aflate la cumpărături pe arterele principale dintr-un oraş.
Potrivit Daily Mail, sistemul foloseşte locaţia persoanei pentru a putea determina în ce magazin se află, pentru ca apoi să verifice dacă persoana respectivă a căutat o reclamă a magazinului respectiv în mediul online înainte de merge la cumpărături.
Google câştigă aproximativ 100 de milioane de dolari într-o singură zi prin vânzarea reclamelor (Google Ads) către afaceri online, arată statistici recente citate de cotidianul britanic.
Dispozitivul de urmărire va ţine evidenţa ratelor de conversie din mediul oline atunci când utilizatorul accesează o reclamă în mod direct, sau când vizitează un site web prezentat într-o reclamă.
Google poate accesa deja anumite informaţii despre utilizatori prin propriile aplicaţii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail şi Google+.
Sistemul testat de Google funcţionează în felul următor: dacă utilizatorii au serviciile de localizare activate (“Location Services”) şi au deschisă, în acelaşi timp, una dintre aceste aplicaţii în timp ce fac cumpărături pe o arteră principală, Google poate depista locul exact în care se află. Precizia operaţiunii creşte, de exemplu, dacă un client accesează serviciul Wi-Fi al unei companii.
Google a menţionat, într-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalităţile de urmărire a oamenilor: “Pe măsură ce oamenii se află din ce în ce mai mult în mişcare şi trec de la un dispozitiv la altul, comercianţii ne spun că vor să aibă o imagine completă şi precisă a felului în care publicitatea lor online realizează conversiile”.
“Conversiile pot apărea în forme difierte: vizite la magazine, apeluri telefonice, descărcări de aplicaţii, tranzacţii pe internet sau achiziţii făcute după consultarea mai multor dispozitive. O viziune mai bună asupra acestor modalităţi complexe de plată poate ajuta la optimizarea publicităţii online şi la repartizarea mai eficientă a bugetului”, mai scria pe blogul oficial Google.
Directorul grupului Big Brother Watch, Nick Pickles, nu este deloc surprins de faptul că Google vrea să adauge sistemului său de urmărire online opţiunea de a supraveghea locaţia noastră în timp real, pentru o imagine mai detaliată asupra vieţii noastre.
“Informaţiile de localizare sunt unele dintre cele mai sensibile care pot fi colectate din telefoanele noastre, foarte puţine persoane fiind conştiente de abilitatea telefoanelor noastre de a ne monitoriza fiecare mişcare”, a adăugat Pickles.
Sursa: mediafax.ro