Google, liderul serviciilor de căutare generală pe Internet, a dezvăluit o restructurare surprinzătoare a activităţii.
Gigantul online a creat o nouă companie mamă, numită Alphabet Inc, transmite BBC, preluată de Agerpres.
După restructurare, Google va păstra cele mai cunoscute afaceri ale sale, cum ar fi serviciile de căutare generală pe Internet, aplicaţiile, YouTube şi Android. Unele entităţi mai recente, precum diviziile de investiţii şi cercetare, subsidiara “smart-home” Nest şi divizia de drone vor fi sub sigla Alphabet.
Fondatorul Google, Larry Page, a explicat că va fi creată o structură mai simplă pentru ceea ce a devenit un grup de afaceri diverse. Acesta a adăugat: ‘Noua structură ne va permite să ne concentrăm în continuare pe oportunităţile extraordinare din interiorul Google. Companiile Alphabet trebuie să fie independente şi să-şi dezvolte propriile branduri’.
Larry Page va deveni director general al Alphabet, în timp ce vicepreşedintele Sundar Pichai va fi noul director general al Google. Directorul financiar al Google, Ruth Porat, va deţine aceeaşi funcţie, atât la Google, cât şi la Alphabet.
Analiştii consideră că noua structură va permite investitorilor să cunoască mai bine strategia şi cheltuielile făcute de Google pentru noile produse.
“Numele Alphabet a fost ales din două motive. Reprezintă limba, “centrul cercetărilor Google”, iar Alpha-bet înseamnă “profit peste medie”, ceea ce vrem noi să realizăm”, a explicat Larry Page.
Companiile americane Apple şi Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, conform BrandZTM Top 100 – clasamentul celor mai valoroase 100 branduri la nivel global, dat publicităţii de WPP şi Millward Brown.
Potrivit acestui studiu, în ultimul an, valoarea brandului Apple a crescut cu 67%, până la 247 de miliarde de dolari, în timp ce valoarea brandului Google a urcat cu 9%, până la 173,7 miliarde de dolari.
AGERPRES