Diverse

DIVERSE | De ce mintim la serviciu si cand e mai bine sa spui, totusi, adevarul

Cele mai recente studii arata ca 84% dintre parinti isi mint copiii in numele unei educatii mai bune, asa ca expertii sugereaza ca acestia au contribuit intr-o oarecare masura la faptul ca nu putem fi 100% onesti la locul de munca.

Un alt sondaj recent a scos la iveala faptul ca unul din cinci angajati minte la serviciu cel putin o data pe saptamana, in timp ce un sfert dintre manageri au recunoscut ca au concediat cel putin o data un salariat pentru ca nu a fost sincer, scrie BBC.

Alti specialisti sunt de parere ca am putea da vina pe companie pentru aceste practici. Anumite cutume organizationale ii indeamna pe manageri sa pastreze niste “secrete competitive” pentru prevenirea aflarii anumitor strategii. Aceste obiceiuri ii incurajeaza pe oameni sa spuna minciuni.

Cinci calitati esentiale pe care trebuie sa le aiba un manager modern
La angajare, onestitatea este una dintre cele mai cautate calitati, insa unii manageri spun asa-zise “minciuni inocente” in ideea ca protejeaza atat compania, cat si salariatii de aflarea unor vesti proaste. Insa expertii sustin ca sinceritatea ar trebui sa castige intotdeauna aceasta batalie, cata vreme sefii pot face diferenta dintre onestitate si transparenta totala.

Managerii trebuie sa fie intotdeauna sinceri, chiar daca nu pot fi total transparenti, altfel risca sa afecteze etica persoanelor care li se subordoneaza, precizeaza Thomas Kolditz, profesor la Facultatea de Management de la Universitatea Yale.

“Liderii dau tonul eticii. Daca un sef nu este onest, veti vedea ca nici angajatii nu vor fi sinceri unii cu altii”, a mentionat el. Specialistii au ajuns la concluzia ca sefii ar trebui sa spuna adevarul si cand vine vorba de taieri salariale. Tacerea sau un adevar spus pe jumatate va duce la neincrederea subordonatilor.

Cum sa fii un sef extraordinar
“In ziua de astazi, cei mai multi dintre angajati sunt destul de destepti, asa ca vor citi printre randuri. Asa ca este important pentru un manager sa stie cum sa poarte o conversatie in asa fel incat sa nu induca panica”, a spus Edward Freeman, profesor la Institutul de Etica in Afaceri din cadrul Universitatii Virginia.

Asadar, un bun manager nu isi va minti niciodata subordonatii, chiar daca cei din conducerea organizatiei ii vor cere acest lucru. Va refuza sa se supuna, iar acest gest va reprezenta temelia pentru un lucru extraordinar: un mediu de lucru onest.

Sursa: www.ziare.com

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page