Pregătirea maşinii de iarnă, pe lângă montarea anvelopelor de iarnă, presupune şi verificarea mai multe instalaţii şi piese ale autoturismului. Recomandată este o vizită la service, însă unele verificări pot fi făcute de către proprietar chiar în faţa blocului, mai ales că temperaturile scad dramatic la sfârşitul acestei săptămâni.
Mulţi şoferi au probleme cu automobilul odată cu venirea anotimpului rece, pentru că nu fac scurta vizită la service înainte de instalarea temperaturilor sub 0 grade.
Bateria poate juca feste proprietarului pe timp rece, întrucât este mult mai solicitată decât în restul anotimpurilor. Pornirea motorului necesită un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. De asemenea, pornirea concomitentă a unor accesorii, a termostatului, a ştergătoarelor, a luminilor, poate crea probleme bateriei, mai ales dacă este mai veche. Preventiv, proprietarul poate doar încărca cu lichid bateria, un control amănunţit al acesteia fiind recomandat a se face la un service specializat.
Utilizarea corectă a bateriei pe timp de iarnă
Bateria trebuie menajată iarna. Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteză maximă, luminile, ştergătoarele. Dacă temperatura scade sub -8°C, este recomandată aprinderea farurile pentru câteva minute pentru a “încălzi” bateria, înainte de a acţiona demarorul. De asemenea, nu se recomandă menţinerea farurilor aprinse sau a altui consumator activat, cu motorul oprit decât dacă este strict necesar.
Antigelul
Mersul cu maşina la verificarea periodică presupune şi controlul antigelului, însă sunt şi şoferi care calcă din an în Paşte pe la service. Categoria din urmă este bine să verifice nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune, mai ales dacă au completat cu apă. Completarea cu antigel se face când motorul este rece.
Încuietori îngheţate
Pentru a nu se ajunge în această situaţie, este recomandat ca fiecare şofer să aibă pregătit un spray special împotriva îngheţului, cu care să pulverizeze seara încuietorile maşinii. Este bine să se pulverizeze spray siliconic şi pe chederele uşilor, astfel evitându-se lipirea uşilor la ger.
Ştergătoarele de parbriz
Inspectati ştergatoarele şi lichidul pentru curăţarea parbrizului. “Vizibilitatea este foarte importantă în timpul iernii, pentru că este deseori compromisă de precipitaţii, acumulări de sare pe parbriz şi lumina naturală redusă. Durata de viaţă a lamelei unui ştregător este de 1 an. Dacă acestea sunt vechi, înlocuiţi-le! Verificaţi, de asemenea, rezervorului lichidului pentru curăţarea parbrizului. Cel mai grav lucru care se poate întâmpla este să rămâneţi făra lichid de curăţare a parbrizului în timpul unei furtuni violente de iarnă sau să descoperiţi că ştergătoarele nu funcţionează corect”, potrivit itips.ro.
Frâna de mână
Este bine să nu folosiţi frâna de mână când este foarte frig afară. Puteţi avea surpriza neplăcută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână, a doua zi, dimineaţa, când vreţi să plecaţi de pe loc.
Trusa pentru iarnă grea trebuie să conţină:
– lanternă
– cabluri pentru alimentarea bateriei, o trusa de unelte şi lanţuri pentru cauciucuri
– pătură, haine călduroase şi mănuşi
– sac cu nisip, sare
– perie pentru zăpadă, răzuitoare pentru gheaţă şi lopată pentru zăpadă-rezervă de lichid de curăţare a parbrizului.
Sursa: www.romaniatv.net