Diverse

DIVERSE | Ce trebuie sa cuprinda un proces-verbal intocmit de inspectorii antifrauda

     Modelul si continutul formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prezentat in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
 
 Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului tipizat mentionat la art. 1 sunt prezentate in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
 
    Formularul prevazut la art. 1 are regim special si se tipareste prin unitati specializate, pe baza comenzilor primite din partea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
 
    Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
 
I. Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal
 
1. Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
 
2. Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului. 
 
3. In cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. in situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.
 
4. In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
 
5. Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
 
6. In cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile
cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.
 
7. In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.
 
8. Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.
 
9. Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Related Articles

One Comment

  1. Ma numesc Andras Ferenc m-am nascut in Odorheiu Secuiesc la data 12.07.1975,CNP 1751207192481,cu sotia mea Melinda avem doi copii,o fetita de 11 ani Serafina si un baiat de 4 ani Mark. Sunt angajat ca mecanic auto la firma Sc.Transfer Group Srl.Odorheiu Secuiesc Str.Csaloka Nr.40 RO 22334451 unde foarte mult imi place sa lucrez. Am avut o firma Sc Rozsa Srl RO524668 care a intrat in faliment in 2007 in criza. A avut o datorie fata de stat pe care ulterior a ajuns sa fie datoria mea fiindca au decis cei de la finante ca eu,administratorul firmei,sunt responsabil pentru datoria firmei. Din 2007 m-am angajat la firma sus numita,si de atunci primesc scrisori in fiecare luna de la ANAF unde datoriile mele din 2007 au crescut enorm. ANAF a trimis 2 somatii 1 pe cera nu a ajuns la administratorul firmei fiindca un angajat a pus la o parte,si inca una atunci cand suma era deja pus pe datoria firmei.
    Si chiar in ziua acela, adica la data de 2014.04.04.la ora 11.06.AU SUNAT DE LA FINANTE la Sc.Transfer Group ca la firma a aparut o datorie foarte mare catre stat,1.500.000 RON. NU PUTEAU CUMVA SA SUNA MAI DEVREME,ca sa mearga cineva de la firma si sa plateasca catre stat toate restantele adica cele 1460 RON care reprezinta 30% din salariul meu net din 2010.10.10.pana astazi?De 7 ani saptamanal ma trimite pe mine la Finantelor Publice sa depun si sa ridic acte,nimeni nu a zis nimic. NU CUMVA SUMA PE CARE TREBUIA SA LIVREZE SC.TRANSFER GROUP SRL.CATRE STAT TREBUIA SA PUNE PE DATORIA FIRMEI IMPREUNA CU MAJORARI? NU. TOATA SUMA PE CARE LE DATOREZ EU PERSONAL AU PUS PE DATORIA FIRMEI CATRE ANAF care firma mentionez ca nu este firma mea,si nici nu sunt asociat .Cum am scris mai devreme,sunt angajat. Firma Transfer Group se ocupa de transport marfa national si international si a ajuns din 2007 septembrie pana astazi sa lucreze foare bine si eficient in domeniul aceasta. Este inregistrat la Bursa Transport nr 57052.Are 9 angajati cu carnet de munca din care 2 mecanic auto,6 soferi si 1 secretara. Ce poate sa faca acum firma aceasta? Daca intrebam pe angajatii de la finante,ei ridica din umeri,totusi ei au pus datoria aceasta pe firma. Sc.Transfer Group este condamnat la moarte daca dupa 60 zile o sa fie oprit contul de catre ANAF,fiindca nu are nici 5% capital proprie din suma pe care a fost trimis somatia. Se inchide firma,intra in faliment,trimite angajatii la somer si ANAF liciteaza toate bunuriile,cele 6 autoutilitare de peste 12 ani? Ce castiga statul din aceasta? Cam 110.000 ron care la licitatie se vinde la 50% privind ilegalitatiile la licitatiile. Inca o firma intrat in faliment care nu mai produce nici un profit? De acum statul Roman o sa plateasca somaj pentru fostii angajati? Pentru cat timp ajunge banii pe care primeste din bunuriile firmei? 6 luni maxim un 1 an? Firma Sc.Transfer Group este o firma mica din Odorheiu Secuiesc care pana acuma a platit toate datoriile catre stat impreuna cu majorari. 2008 18441 RON
    2009 30918 RON
    2010 32860 RON
    2011 36300 RON
    2012 53466 RON
    2013 94919 RON
    2014 pana 08.04. 11329 RON.
    Datele acestea sunt cerute de la ANAF,publicate la cererea administratorului.
    Mentionez ca la 2007 firma a luat un credit bancar 90000 ron pentru investitii la care ratele a platit la acesti ani,si la 2012 a platit ultima rata.
    Din urma muncii sale statul Roman avea de castigat de pe un an la alta cat mai mult,si castigul aceasta este in crestere dupa cum se vede. Va rugam frumos,lasati ca firma aceasta care merita sa functioneze mai departe,sa lucreze si sa fie ajutat de ANAF,nu dimpotriva. Angajatii sunt oameni care n-au avut loc de munca,statul le platea ajutor somaj.
    Angajatii Finantelor Publice la sectia recuperari din Odorheiu Secuiesc ridica din umeri,NOI NAVEM CE FACE,ASTA E LEGEA. Legea aceasta e creat pentru evazionisti! Un apel efectuat mai de vreme catre firma se rezolva totul.De ce au asteptat momentul acela de unde nu se mai poate intoarce? PANA ACUM AU SUNAT LA FIRMA PENTRU ORICE ALTE LUCRURI MINORE,asa ca stiau bine numarul de telefon a firmei. Aici in tara noastra unde cred ca merita sa lucrezi pe „alb” adica LEGAL,de ce sa procedam asa!!! Am sa raman fara munca,familia mea pe strada,colegii mei inapoi la somaj !

    Va rugam sa INTERVENITI URGENT !!!!!!

    Cu stima Andras Ferenc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page