DIVERSE | 5 iulie 1946, ziua care a schimbat moda! Controversaţii bikini şocau lumea
Au fost ca o bombă, au creat controverse, s-au ridicat, au avut o întreagă perioadă de glorie, însă puţini ştiu istoria bikinilor
Istoria “fierbinte” începe în urmă cu 68 de ani când, când inginerul francez Louis Reard a prezentat lumii un noul costum de baie, la piscina hotelului “Molitor” din Paris, nouă modă a costumului de baie, din două piese, care a avut efectul unei bombe. Iniţial, chilotul acoperea ombilicul, însă, treptat a ajuns la dimensiunea unei fâşii înguste de material.
Costumul prezentat de Reard a fost considerat la început o ruşine, oamenii nefiind obişnuiţi cu acest articol facut doar din două bucăţi mici de material, iar sutienul să fie alcătuit doar din două triunghiuri cu bretele foarte fine.
“Purtaţi cel mai mic costum de baie din lume!”…
… a fost primul slogan cu care s-a făcut reclamă bikinilor. Şi cum manechinele profesioniste au refuzat, la început, să poarte aşa ceva, considerându-l prea şocant,creatorul acestui costum a fost nevoit să apeleze, pentru a-l face cunoscut, la o dansatoare de cazino, Micheline Bernardini.
Micul articol, o bombă atomică!
Efectul produs de apariţia acestui sumar costum de baie a fost comparat cu cel al unei bombe atomice! În plus, cu ceva timp înainte avusese loc prima experienţă nucleară în atolul Bikini, din Oceanul Pacific. Aşa că lui Reard i-a venit ideea de a-şi numi costumul după numele insulei. Şi ca să atragă atenţia şi mai mult asupra legăturii dintre actualitate şi modă, primii bikini din lume au fost croiţi din pânză de bumbac, imprimată cu articole de ziar.
În cele din urmă, vedetele de primă mărime, ca Esther Williams şi Joan Crawford, au devenit clientele fidele ale Casei de Modă Reard, ca să nu mai vorbim de celebrul star francez Brigitte Bardot, care-şi agita inocenta formele perfecte în bikini, mult mai “reduşi” decât propuneau creatorii de modă, pe plajă de la Saint Tropez.
De la blamare, la un succes răsunător!
În anii ’50, marile magazine de modă din State refuzau să desfacă asemenea costume de baie, însă în timp bikinii au devenit indispensabili. În urmă cu câţiva ani, celebrul bikini purtat de actriţă Ursula Andress, în filmul “Dr. No”, primul din seria James Bond, a fost vândut cu suma de 150.000 de dolari. Robert Earl, unul dintre co-fondatorii lui Planet Hollywood, este cel care a achiziţionat minusculul costum de baie purtat de actriţă atunci când ieşea din apele mării sub privirile admirative ale lui Sean Connery.
Astfel, chiloţii minusculi au devenit sinonimi cu seducţia şi tot mai multe vedete au început să îi poarte, astăzi fiind în garderoba fiecărei femei.
Sursa: antena3.ro