Diverse

DIVERSE | 5 greşeli periculoase pe care le fac şoferii prea precauţi

Jos pălăria pentru şoferii precauţi care îşi păstrează calmul în trafic şi încurajează un stil de condus cât mai prudent. Destul cu laudele, pentru că până şi cei mai responsabili şoferi pot face gafe cu repercusiuni grave. Iată cinci dintre ele.

A fi şofer precaut este fără îndoială o calitate în ziua de azi, dar asta nu te face imun în faţa unor greşeli pe care ai putea să le faci la volan, chiar dacă intenţiile tale sunt cât se poate de bune. Haideţi aşadar să aruncăm o privire pe câteva erori care survin din mult prea multă prudenţă. Ca de obicei, nimic nu e bătut în cuie şi vă încurajăm să completaţi lista cu alte propuneri, experimentate de voi sau identificate în trafic, în rândul celorlalţi şoferi.

1. Ştiţi că la volan nu se vorbeşte la telefon, însă imediat cum răspundeţi, efectuaţi manevre bruşte până să opriţi şi să continuaţi convorbirea. Este de apreciat că respectaţi regula opritului în trafic pentru a vorbi la telefon, însă mare grijă cum faceţi asta. Nu vă urcaţi pe frâne, nu trageţi brusc de volan în încercarea de a ajunge pe cât mai pe dreapta. Mai bine nu răspundeţi scurt la telefon cu un Te sun eu imediat sau şi mai bine, nu răspundeţi până nu aţi oprit în siguranţă maşina.

2. Lumina galbenă a semaforului s-a aprins chiar când vă pregătiţi să intraţi în intersecţie, iar reacţia voastră este să frânaţi puternic. Decizia de a nu forţa galbenul este una corectă, însă în unele cazuri vă puteţi alege cu maşina din spate înfiptă în portbagajul maşinii voastre, sau mai rău, pentru că şoferul nu e la fel de atent sau se aşteaptă să treceţi pe galben. Sună un pic a Bucureşti, nu? OK, legal nu sunteţi vinovat de accident, dar parcă e mai bine să previi decât să tratezi, nu sunteţi de acord? Asta nu înseamnă că de fiecare dată când vedeţi galben abuzaţi de pedala de acceleraţie, însă puţină atenţie şi la cel din spate când vă apropiaţi de intersecţii semaforizate nu strică niciodată.

3. Aţi intrat pe banda de accelerare pe autostradă, însă opriţi şi aşteptaţi până trec toate maşinile. Aici, situaţia este delicată. Intrarea pe autostradă este un lucru extrem de important pentru siguranţa şoferilor şi pentru fluiditatea traficului. Cu toate acestea, intrarea de pe banda de accelerare pe benzile pe care se circulă cu 130 km/h este un fel de mică înţelegere între cei doi şoferi. Cel ce vine pe autostradă ar trebui ideal să încetinească uşor, iar cel care intră pe autostradă să crească viteza în aşa fel încât să se alăture cât mai fluid traficului în desfăşurare. Este greşit să opreşti pe banda de accelerare, asta în condiţiile în care nu s-a format un ambuteiaj sau situaţia o cere.

4. Un vehicul de poliţie/salvare/pompieri sau un autoturism cu probleme (semnalizat corespunzător) este oprit pe banda de urgenţă, iar voi rămâneţi în continuare pe prima bandă. Dacă nu depăşiţi, alegerea rulării pe prima bandă pe autostradă este corectă. Dar în situaţia dată, intervine şi bunul-simţ. Deşi legea nu specifică că trebuie lăsată o bandă liberă între vehiculele aflate pe banda de urgenţă şi cele aflate în mişcare (ca în SUA, de exemplu), este bine ca la întâlnirea unei asemenea situaţii şoferii să încerce trecerea pe banda a doua, pentru a lăsa o minimă distanţă de siguranţă între vehicule.

5. Un agent de circulaţie vă face semn să trageţi pe dreapta, drept urmare ignoraţi pe toată lumea şi încercaţi să executaţi cât mai repede cerinţa omului legii. Încurajăm oprirea la semnalul agentului de circulaţie sau la vederea girofarului unui vehicul de poliţie aflat în spatele vostru, însă ca şi în cazul de la punctul 1, mare grijă cum faceţi asta. Nu trageţi cu disperare de volan şi aveţi grijă că aveţi unde opri în siguranţă şi corect din punct de vedere legal. Nu e bine să trageţi pe drepta pe o trecere de pietoni, la semnalele unui poliţist. Mai mult, dacă acesta se află pe motocicletă, o manevră bruscă devine imprevizibilă pentru poliţistul din spate şi urmările pot deveni tragice.

Sursa: www.promotor.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page