Daniel OLTEANU, președinte ALDE: „Comisia Europeană ne-a cerut reforme, iar Guvernul Cîțu asta a înțeles să includă în PNRR ca reformă: noi taxe pe utilizarea drumurilor”
Intenția Guvernului de a taxa suplimentar autovehiculele în funcție de gradul de utilizare a infrastructurii rutiere arată că Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) vine cu un dublu cost pe care vor trebui să îl suporte românii: nu doar cu un cost al împrumuturilor, ci și noi taxe. Despre aceste costuri ale PNRR nu au vorbit în campania electorală cei care ne-au promis că va curge lapte și miere.
Comisia Europeană ne-a cerut reforme, iar Guvernul Cîțu asta a înțeles să includă în PNRR ca reformă: noi taxe pe utilizarea drumurilor.
Ce face Executivul prin acest demers este ce a demonstrat că știe mai bine: să mute povara pe umerii celor mici și mulți, care vor fi cei mai afectați de o astfel de măsură.
Introducerea unei taxe de 15 euro / 100 km (mai mică sau mai mare) pentru fiecare camion nu va fi absorbită de companiile de transport, ci de beneficiarul final al mărfurilor. Iar prima consecință va fi creșterea prețului alimentelor, al materiilor prime.
Guvernul ne promite acum nu doar că ne îndatorează suplimentar cu zeci de miliarde de euro, pentru care au apărut deja acuzații de alocări clientelare către sponsori de partid, dar ne promite și că și-a asumat în fața Comisiei Europene că va introduce noi taxe, ce vor avea drept consecință scumpirea alimentelor de bază.
Dacă tot e cu gândul la noi taxe, entitatea taxată ar trebui să fie chiar Guvernul, iar fondurile colectate suplimentar să-i despăgubească pe toți românii nevoiți să-și distrugă autovehiculele pe drumuri de pământ, pe drumuri nereabilitate.
Pentru că realitatea este aceasta: în acest moment, Guvernul a oprit finanțarea oricăror modernizări sau reabilitări de drumuri locale, condamnând la izolare și sărăcie comunități întregi.
Nu în ultimul rând, măsura taxării utilizării drumurilor în funcție de kilometri parcurși nu are absolut nicio legătură cu liberalismul, cu stimularea mobilității forței de muncă. Zeci de ani ne-au transmis atotștiutorii aflați acum la guvernare că locuitorii din zonele sărace, văduviți de perspective, trebuie să accepte să facă naveta la distanțe considerabile pentru un loc de muncă, uneori să accepte să-și vadă familiile o dată pe lună. Acum, acestor oameni li se pregătește bomboana de pe colivă: noi taxe pentru utilizarea drumurilor, doar pentru vina de a dori să muncească.
Solicit PNL să oprească delirul unor miniștri a căror singură soluție o reprezintă introducerea de noi taxe.