Concedieri în masă la Poşta Română
Vor fi restructurări în masă la Poşta Română. Se pare că 21% dintre angajaţii TESA din sediul central şi 13% din personalul administrativ din teritoriu ar putea să plece acasă.
Concedieri în masă la Poşta Română. Managerul general al Poștei, Horia Grigorescu, spune că aproape 300 de angajați ar putea părăsi compania, atât prin plecări voluntare, cât și prin concedieri colective, făcându-se astfel economii de 18 milioane de lei.
Angajații disponibilizați ar urma să primească până la 12 salarii compensatorii. Toți șefii de direcții și departamente din Poșta Română trebuie să facă o analiză și să propună posturile care vor fi desființate, până la 26 februarie.
”Până la data de 26 februarie 2021, urmează să realizați o analiză a activității desfășurate în cadrul structurii pe care o conduceți, în raport de volumul efectiv al activității, corelat cu repartizarea specifică, în urma căreia veți depune la Direcția resurse Umane o listă care să cuprindă, evidențiate separat, denumirea și numărul de posturi vacante din categoria personal funcțional-administrativ și personal de conducere, precum și denumirea și numărul de posturi ocupate din categoria personal funcțional-administrativ și personal de conducere, pe care le propuneți spre desființare”, se arată în documentul citat și care a fost publicat pe Facebook.
Horia Grigorescu a declarat că a trimis două astfel de adrese. Una a vizat aparatul administrativ din sediul central al Poștei, iar alta către cele 8 regionale și 42 de oficii poștale.
”Colegii mei au primit sarcina de a analiza activitatea colegilor din subordine și modul în care este organizată și structurată activitatea acestor departamente, servicii, birouri, astfel încât să ajungem la optimizarea numărului de personal care este implicat exclusiv în activitatea administrativă, în zona TESA. Nu vorbim despre zona operațională, nu vorbim despre factorii poștali, nu vorbim despre oficiante, nu vorbim despre oamenii care sunt zi de zi pe stradă și care sunt cei care generează veniturile acestei companii”, a declarat directorul general al companiei, la Digi24.
‘Având în vedere:
– tendința de scădere a volumului manifestată în ultimii ani la majoritatea prestațiilor pe care CN posta Română le oferă clienților, pe fondul înlocuirii prestațiilor tradiționale cu servicii electronice dar și al concurenței puternice pe segmentele de curierat express și coletărie, servicii financiare, cash collection:
– influența pandemiei de SARS-CoV2 și efectele acesteia asupra modificării comportamentului de cumpărare;
– estimarea Direcției Economice cu privire la cheltuielile de natură salarială, aferente anului 2021;
– procesele investiționale în curs/demarate care vizează digitalizarea și informatizarea fluxurilor administrative;
– necesitatea eficientizării activității administrative în cadrul CN Poșta Română
– implementarea în curs sau realizată a fluxurilor IT pe anumite segmente ale activității administrative’