„Combatem violența, construim pacea!”, proiect lansat la Liceul „Demostene Botez” din Trușești – FOTO
La Liceul „Demostene Botez” din Trușești a avut loc miercuri, 4 decembrie 2024 lansarea proiectului “Combatem violența, construim pacea!” care face parte din programul național de prevenire a violenței și infracțiunilor în mediul școlar „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”, inițiat de către Ministerul Educației și coordonat de către doamna consilier școlar Fecioru Cantemir Daniela. Inspectorul Școlar General prof. Bogdan-Gheorghe Suruciuc împreună cu doamna Comisar Șef Daniela Gheorghescu de la Biroul Siguranță Școlară Botoșani și agent de poliție Alexandru-Andrei Dorneanu de la Poliția Tușești au fost alături de elevi, cadre didactice, părinți și reprezentanți ai comunității locale, susținând importanța și utilitatea derulării unui astfel de proiect în mediul școlar. Proiectul urmărește dezvoltarea abilităților de comunicare nonviolentă și rezolvare pașnică a conflictelor, precum și creșterea conștientizării asupra violenței în rândul elevilor și comunității prin informarea și educarea elevilor, profesorilor și părinților cu privire la formele de violență și reducerea comportamentelor violente în școlile comunei Trușești prin implementarea activităților educaționale și recreative care să ajute elevii să identifice și să evite comportamentele violente. Proiectul își propune să răspundă acestor provocări printr-o abordare inovatoare și integrată, axată pe educație, colaborare și conștientizare prin care elevii, profesorii și membrii comunității să învețe și să practice tehnici de prevenire a violenței, prin dezvoltarea unor abilități sociale și emoționale esențiale. Instituțiile partenere în cadrul proiectului sunt reprezentate de Poliția locală Trușești, Biroul Siguranță Școlară Botoșani, Primăria Trușești, Asociația Serviciul Umanitar pentru Penitenciare, Asociația de Părinți ”Ne pasă de copiii noștri” și Asociația ”Impact” Trușești. Violenţa şcolară reprezintă una dintre problemele cele mai complexe sub aspectul impactului socio-emoţional şi educaţional în rândul elevilor. Preocuparea pentru gestionarea situaţiilor conflictuale reprezintă o constantă a activităţilor desfăşurate de către specialiştii din domeniul educaţional (consilieri școlari, cadre didactice, diriginţi), iar impactul educativ estimat asupra grupului ţintă are în vedere dezvoltarea abilităţilor de relaţionare pozitivă şi de gestionare a situaţiilor conflictuale prin implicarea activă a elevilor în activităţi de prevenire şi combatere a violenţei și prin aceasta, scăderea cazurilor de violență în mediul școlar.