Important

AUTO | Toyota Auris hybrid, un fel de Enterprise al începutului

Cu cât mai eco, cu atât mai bine! Probabil că ăsta a fost primul gând, ideea primară de la care a plecat toată poveste cu mașinile hibride de la Toyota. Și de la Lexus, că e sub același “acoperiș”. Nu știu dacă poți să folosești termeni de comparație în ceea ce privește calitatea hibridelor din piață, dar mie mi se pare că Toyota Auris Hybrid este cel mai interesant model auto din perspectiva sistemului sau “co-generant”.

Co-generant în sensul că un motor (cel pe benzină) este sursa continuă de energie pentru celălalt (cel electric) în condițiile în care mașina poate folosi pe rând sau în tandem cele două motoare pentru a genera lucru mecanic. Și mai departe, pe acest fir logic, orice moment de respiro pentru ambele motoare, orice frână de motor sau orice simplă ridicare a piciorului de pe pedala de accelerație va transforma motorul electric într-un dinam care încarcă “bateriileî mașinii.


Astfel, pentru șoferii “de nevoie”, mulți la număr, care apasă ambreajul înaintea pedalei de frână, care stau cu piciorul pe frână la orice coborâre de pantă sau chiar și pentru cei care frâna de motor este un lucru specific doar piloților de curse, Toyota Auris Hybrid este o mașină ideală. Toyota Auris Hybrid face totul în locul lor și, pe deasupra, reușește să le și reducă consumul de benzină!

Din interior

Diferit de alte sisteme care folosesc doua tipuri de propulsie, sistemul hibrid Toyota dă voie motorului electric să tragă singur de roți. Evident că totul are încă o limită, așa că Toyota Auris Hybrid nu poate depăși 50 de km-h în modul electric. Nici la o accelerație puternică mașina nu rămâne în modul electric, ci terce automat pe propulsia clasică, în cazul acesta pe un motor pe benzină de 1.8 litri.
Dacă vrei să afli care dintre cele două motoare funcționează la un moment dat, nimic mai simplu. Œn bord totul este semnalizat corespunzător. Fiecare dintre cele două siteme de propulsie își are alveola sa, cu indicatorii săi, cu viața sa diferită! Singurul moment când cele două propulsoare funcționează în paralel la capacitate maximă este acela al solicitării intense a accelerației, însă într-un Auris nu prea ai chef să-i dai talpă. Mașina parcă te obligă să conduci prudent și liniștit.
La o astfel de hibri-mașină este evident (nu!), cutia de viteze este una cu totul automată. Este automată și extrem de “lină”, dat fiind construcția ei conică, ce se simte din locul șoferului, dar și al apsagerului atent drept o accelerație continuă; nimic mai adevărat pentru că nu există pinioane distincte.

Feeling 

Până la urmă nimic nu e ceea ce pare. Terbuie să existe ceva ascuns, neprietenos, nespus. Reversul medaliei. Ei bine, nu există un revers pervers în ceea ce privește Auris-ul. Mașina e ceea ce se vinde și, în principiu, este comunicat de către producător. Toyota Auris Hybrid este o compactă japoneză “sentimentul este puternic și continuu” puternic hibridă, ușor de condus și extrem de stabilă. Asta poate pentru că este mai grea datorită sau din cauza acumulatorilor.

Merită de fapt?

Dacă ar fi să spun ce nu mi-a placut, este greu să identific un asemenea fir de praf. Poate prețul, vreo 24 de mii de euro sau 21 cu cele trei tichete Rabla. Mă îngrijorează, în eventualitatea în care ar fi la mine în garaj, și costul întreținerii ei, schimbarea consumabilelor hibride sau a semi-consumabilelor după 150 de mii de km. Dar, să trim până atunci!

Un singur semn de întrebare pot să ridic dacă privesc Toyota Auris Hybrid drept una de familie, așa cum sunt multe compacte. Portbagajul, compartiment relativ mic, insuficient, un tribut pe care Hybrid-ul îl plătește patului de acumulatori. Altfel, let’s go hybrid!

sursa: onlinecafe.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page