Diverse

AUTO | Proprietarii de masini sunt pacaliti de producatorii auto. Cum este manipulat consumul real al masinilor

Consiliul international pentru un transport nepoluant (ICCT) notea, in medie, un decalaj de 25% in Europa intre emisiile de CO2 omologate si cele constatate in realitate. Potrivit studiului, diferenta atinge 30% la BMW, 28% la Audi, 26% la Mercedes. PSA si Renault figureaza printre cei mai „sinceri” constructori auto.

Sa fie contructorii germani marii trisori in privinta emisiilor de CO2? Diferenta dintre emisiile teoretice de CO2 afisate de constructorii auto si realitate s-a marit, potrivit ultimului raport al ICCT. Institutia noteaza ca, in medie, un decalaj de 25% in Europa. In urma cu 10 ani, diferenta observata era de 10%. Potrivit studiului, cele mai mari diferente se constata la marcile germane.

Expertii ICCT consemneaza, astfel, un decalaj de 30% intre emisiile omologate la BMW si cele inregistrate in realitate la masinile produse de fabricantul german. La Audi, filiala grupului Volkswagen, distorsiunea a atins 28%, la Mercedes 26%. Cele mai oneste sunt, conform raportului, marcile franceze Renault, Peugeot si Citroen (diferenta de 6%), precum si marca nipona Toyota (aproximativ 15%).

„Asta inseamna ca, in realitate, consumul mediu de carburant este, la modul general vorbind, u 25% mai mare decat performantele inscrise in prospectele de vanzare”, subliniaza Peter Mock, director general al ICCT Europe. Consumul si emisiile de gaze cu efect de sera sunt strans corelate. Studiul a fost elaborat pe baza datelor cumulate de pe aproape o jumatate de milion de masini din Europa.

Sursa: incomemagazine.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page