AUTO | BMW a început revoluţia electrică: Modelele i8 şi i3 lansate în premieră mondială – GALERIE FOTO
BMW devine primul producător premium german cu modele electrice în portofoliu, după ce a lansat la Salonul Auto de la Frankfurt modelele i3 şi i8. Noile modele anunţă o revoluţie electrică în gama BMW.
Modelul i8 a fost prezentat pentru prima dată, după ce, în luna iulie, i3 era dezvăluit în cadrul unor evenimente exclusiviste care au avut loc în acelaşi timp în Londra, New York şi Beijing. Însă la Frankfurt ambele modele vor putea fi văzute în premieră mondială de sute de mii de vizitatori.
Atunci când vorbim despre modele electrice trebuie totuşi să precizăm că i8 nu este chiar un model electric, ci mai de grabă un plug-in hibrid. Supercarul este propulsat de un motor de 1,5 litri pe benzină, care produce 231 CP şi care în combinaţie cu sistemul de propulsie electric oferă o putere maxiă de 362 CP, un adevărat monstru pe patru roţi.
Spre deosebire i3 este disponibil în versiune de motorizare complet electrică.
Ecologista cu suflet de monstru însetat
BMW i8, ultimul dintre cele două ecologiste ale nemţilor, prezentat publicului, se deosebeşte sistemele de propulsie hibride de până acum prin faptul că oferă o putere de invidiat pentru orice maşină supersport, însă consumul ar putea fi mai mic de 2,5 l/100 km, iar emisiile de CO2 de doar 59 g/km. Din acest motiv i8 este încadrat în curentul eco, şi cel mai probabil este doar o chestiune de timp până când el va deveni exclusiv electric. Deocamdată bolidul poate fi condus în regim electric circa 35 km, cu o citeză maximă de 120 km/h, însă cu ambele sisteme de propulsie maşina îşi dezvăluie adevăratul caracter.
Performanţele lui i8 sunt uimitoare pentru un hibrid cu valenţe de model electric. Astfel, cu ambele motoare pornite, benzinarul acţionând pe puntea din spate şi motorul electric pe cea din faţă, bolidul va atinge 100 km/h în doar 4,4 secunde, ceea ce înseamnă că va fi mai rapid decât mult mai fiorosulBMW M3. Viteza maximă va fi de limitată la 250 km/h, potrivit CAR.
Performanţele lui i8 sunt ajutate şi de greutate extrem de redusă, de doar 1.490 kg. Dacă de regulă un hibrid ia în plus mai bine de 200 kg doar din cauza sistemului de propulsie, acest model foloseşte tehnologii inovatoare pentru reducerea greutăţii. Astfel habitaclul include o structură care foloseşte elemente din fibră de carbon în timp ce compartimentul motor se află într-un modul din aluminiu. BMW denumeşte noua tehnologie, compusă din cele două modele Life Drive.
Modelul are o lungime de aproximativ 4,7 m, lăţime de 1,94 m, respectiv o înălţime de doar 1,29 m. Dimensiunile şi aerodinamica sa îi aduc un coeficient de 0,26 Cd, foarte bun pentru clasa sa.
BMW i8 va avea un preţ destul de piperat, de 126.000 euro în Germania şi va avea cel mai probabil concurenţi precum viitorul Audi R8 e-tron.