A început mica recalculare a pensiilor. Care este data limită până când pensionarii trebuie să depună adeverințele
Casa Națională de Pensii Publice a început deja cea de-a doua etapă de recalculare a pensiilor. Aceasta se adresează românilor care au beneficiat de-a lungul timpului de sporuri și venituri nepermanente și s-au pensionat până în 2001. Aceștia trebuie să depună, la Casele Teritoriale de Pensii, adeverințele din care reies aceste venituri care, până în acest moment, nu erau luate în calcul.
”Este vorba despre recunoașterea drepturilor care se cuvin din sporurile cu caracter nepermanent”
”Termenul acesta de mică, mare calculare este folosit în comunicarea publică. Eu nu pot să-mi însușesc așa ceva ca specialist care am condus o casă de pensii. Este vorba doar despre recunoașterea drepturilor care se cuvin din acele sporuri cu caracter nepermanent. A spune sporuri simplu nu este corect și să nu inducem în eroare seniorii României”, a precizat Marius Budăi la România TV.
„Vorbim de acele sporuri cu caracter nepermanent… Eu vă spun, ca practician, că am văzut foarte multe dosare, mii, poate chiar peste 10 mii de dosare când eram director la Botoșani, unde fiecare cetățean își depunea acea adeverință. Sunt foarte multe dosare unde acele adeverințe sunt deja la dosar. Vreau să fac precizarea pentru acei seniori că, dacă acele adeverințe sunt în conformitate cu legislația de atunci, nu cu legislația de acum, pentru că acum, prin anexa la legea 360, s-a schimbat puțin forma adeverinței, dar dacă acele adeverințe sunt în conformitate cu legile de atunci, acele adeverințe sunt luate în calcul acum, fără să fie nevoie să mai vină să le depună din nou”, a mai explicat Marius Budăi.
”Pentru acești români nu avem nevoie de adeverințe”
Potrivit acestuia, românii care s-au pensionat după 2001 nu sunt nevoiți să depună nicio adeverință.
„Mai este o categorie de persoane care a lucrat după 1.04.2001, când toate documentele se centralizau. Începuseră deja cei care țineau contabilități, cei care au avut afaceri cu firme își aduc aminte cum mergeau cu celebrele dischete pe la AJOFM, pe la ITM, ANAF și depuneam acele declarații până la data de 25 ale lunii. Acele date sunt deja în sistemul informatic, nu avem nevoie de adeverințe pentru ei. Mai sunt cetățeni care au norocul că angajatorii lor sunt încă activi, iar aceștia sunt obligați să le elibereze acele adeverințe gratuit, este o obligație clară.