LocalSanatate

LOCAL | Apărarea calității actului medical și a drepturilor pacienților a fost susținut de instanțele judecătorești

Punctul de vedere al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Botoșani privind apărarea calității actului medical și a drepturilor pacienților a fost susținut de instanțele judecătorești.

În dosarul nr.10220/40/2011 înregistrat pe rolul Tribunalului Botoşani la data de 02.11.2011 în care   Spitalul Judeţean de Urgenţă “Mavromati ”Botoşani a chemat in judecată Casa de Asigurări de Sănătate Botoșani pentru plata sumei de 4.9 milioane lei,  reprezentând servicii medicale efectuate  peste  valoarea de contract aferentă anului 2010, instanţa de judecată s-a pronunţat  în data de 05.03.2013, în sensul că a respins cererea spitalului ca nefondată.

Spitalul a depus apel, iar prin  decizia nr. 95 din 19 noiembrie 2013 pronunțată de Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civilă apelul înaintat s-a respins ca nefondat.

Casa de Asigurări de Sănătate Botoşani  s-a apărat în acest dosar, motivând că  potrivit legislaţiei din domeniul asigurărilor de sănătate, aceasta protejează interesele asiguratului şi urmăreşte acordarea unor servicii medicale de calitate, astfel că  numărul de cazuri contractat s-a stabilit conform prevederilor contractului cadru de acordare a serviciilor medicale în anul 2010  şi a  normelor metodologice de aplicare   în funcţie de o serie de  indicatori,respectiv : număr de paturi existente în spital, durata optimă de spitalizare, personalul medical angajat, structura organizatorică a spitalului aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii.

Ţinând cont de indicatorii enumeraţi mai sus, spitalul putea acorda  servicii medicale de calitate  pentru un număr maxim de cazuri, care  de altfel au fost contractate de C.A.S Botoşani cu spitalul  in anul 2010.

Acest număr de cazuri contractat a   acoperit necesarul de  internări  prin urgenţă  având in vedere faptul că, în anul 2010  din numărul de cazuri contractate  cu spitalul 60% au fost  internări prin urgenţă,  restul fiind internări programabile.

Spitalul avea obligatia “să întocmească liste de prioritate pentru serviciile medicale programabile, pentru eficientizarea serviciilor medicale, după caz”, astfel că aplicând  o programare corectă a internărilor,  nu trebuia să depăşească  numărul de cazuri contractat. Efectuarea internărilor peste numărul de cazuri contractat, a dus la diminuarea  fondurilor alocate pentru fiecare caz contractat şi pe cale de consecinţă la diminuarea calităţii actului medical.

Conform reglementărilor legale și contractului încheiat, efectuarea de servicii medicale peste prevederile contractuale se face pe propria răspundere a conducerii unitatii spitalicesti.

Solicitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati ”Botoşani de decontare a serviciilor ce depăşesc valoarea stabilită prin contract  încalcă prevederile  contractului care reprezintă legea părţilor.

În data de 17.06.2014 Înalta Curte de Casație și Justiție a României a  constatat nulitatea cererii privind recursul declarat de Spitalul Judetean de Urgenta “Mavromati” Botoșani, hotărâre care este irevocabilă.

Astfel, Casa de Asigurări de Sănătate Botoșani a avut câștig de cauză la toate cele 3 instanțe judecătorești, instanțe care au judecat și constatat că cererile spitalului sunt nefondate.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page