WEB | Vezi cum va arata viitorul facebook
Listarea companiei Facebook la bursă, care ar urma să aibă loc pe 18 mai, la o evaluare iniţială de 95 de miliarde de dolari, va produce schimbări în conţinutul şi funcţionarea popularei platforme sociale.
Portalul Business Insider a făcut o listă cu posibile schimbări care ar putea să apară după listare.
1. Cea mai importantă schimbare va fi în modul de funcţionare a reclamelor pe site. Dacă în 2009, Facebook avea trei reclame pe pagină, în 2010 numărul acestora a crescut la patru, iar în 2011 la şapte. Este de aşteptat ca numărul să se mărească.
Platforma încă experimentează modul în care arată reclamele pe pagină. Cea mai eficientă metodă de până acum este cea a poveştii sponsorizate, în care apar şi prietenii utilizatorului. Reclamele de acest gen sunt mai de impact, iar Facebook poate să ceară mai mulţi bani pe ele.
Reclamele în care apar numele prietenilor tăi ar putea să apară şi pe alte site-uri, la fel cum se întâmplă în cazul Google. Aceasta este o afacere de miliarde de dolari pentru Google şi multă lume crede că Facebook va proceda la fel.
2. O altă schimbare ar putea să fie apariţia unor servicii care să strângă şi mai multe informaţii despre ceea ce faci tu pe Facebook. Acum, programul Spotify le spune prietenilor tăi ce melodii asculţi. La fel ar putea să se întâmple cu programele tv pe care le urmăreşti sau cu restaurantele la care mănânci.
3. Contul şi parola de Facebook ar putea înlocui numărul cardului de credit. Unul dintre scopurile lui Mark Zuckerberg este ca id-ul de Facebook să devină identitatea ta peste tot pe internet. Dacă ar fi aşa, Facebook ar putea să facă bani prin introducerea unui serviciu de tranzacţii online. Această idee este luată în calcul şi de Apple, Microsoft, Google, eBay sau Amazon.
4. Telefonul mobil de la Facebook. În curând, folosirea internetului pe mobil va depăşi internetul pe desktop. Facebook depinde acum, în acest domeniu al internetului mobil, de alte companii – Google, Apple.
Dacă aceste două schimbări vor avea loc, o altă noutate ar putea să ia naştere: plata direct de pe telefonul Facebook. Una dintre companiile care vrea să ajute Facebook să construiască un telefon mobil este Microsoft. Motivul este simplu: câştigarea pieţei de utilizatori de mobile, pentru a introduce un serviciu alternativ de carte de credit, în colaborare cu Facebook.
5. Feed-ul de la Facebook va fi plin de cumpărăturile prietenilor. Deja există un program integrat pe Facebook, de la Ticketmaster, prin care clienţii pot să publice ştiri despre cumpărăturile pe care le fac cu tichete promoţionale. Un singur click pe un astfel de link pe Facebook aduce 6 dolari companiei Ticketmaster. O aşa afacere bănoasă va deveni în curând ţinta multor astfel de servicii “sociale”, prin care clienţii vor fi îndemnaţi să dea share pe Facebook la cumpărăturile pe care le fac.
6. Tot mai multe companii vor vâna datele tale de pe Facebook, pentru a le folosi în domenii diverse – servicii bancare, educaţie, sănătate. Există deja o companie care va da credite clienţilor în funcţie de activitatea pe care o au pe Facebook.
7. Cu atât de mulţi utilizatori, compania va inventa noi modalităţi de a ajunge la utilizatori, pentru a-i ţine conectaţi. Asta înseamnă că Facebook nu va mai aştepta să accesezi tu site-ul, ci va trimite notificări pe computer, iPad, telefon sau chiar pe televizor.
8. Un lucru care nu se va schimba la Facebook este faptul că e gratis. Dacă ar schimba acest lucru, ar pierde foarte mulţi utilizatori şi ar deschide uşa pentru competitorii care oferă servicii gratis.